social network
گوگل پلاس
بانک اطلاعات مشاغل تبریز
TABRIZSEARCH

تماس با ما

درباره ما

ثبت لینک

تبلیغات

ثبت مشاغل

صفحه اصلی



تیم دبیری، برنده دربی حساس فوتسال آذربایجان‌شرقی شد.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 22 آبان 94

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، در چارچوب هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتسال، شهرآورد استان بین دو تیم دبیری تبریز و مس سونگون ورزقان برگزار شد که این دیدار با برتری چهار بر یک شاگردان جواد اصغری مقدم به پایان رسید. این مسابقه از ساعت 16 در سالن علوم پزشکی تبریز و با حلقه اتحاد بزرگ بین اعضای دو تیم آغاز شد و جواد اصغری مقدم موفق شد نخستین گل بازی را به ثمر برساند و این نیمه با پیروزی یک بر صفر تیم دبیری به پایان رسید. در نیمه دوم، بازی دو تیم هیجانی‌تر دنبال شد و مس سونگون با گل حامد حسین زاده گل تساوی را به ثمر رساند؛ اما دبیری با سه گل علیرضا عسکری، رشید قلی‌پور و جواد اصغری مقدم موفق شد حریفش را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد تا این تیم ششمین برد پیاپی خود را در لیگ جشن بگیرد. دبیری با این پیروزی 32 امتیازی و هم‌امتیاز با مس سونگون شد و پس از تاسیسات دریایی و مس، در رده سوم باقی ماند. گفتنی است؛ این برد در حالی برای تیم دبیری به دست آمد که بازی رفت با پیروزی سه بر یک تیم مس سونگون به پایان رسیده بود و به نوعی انتقام یاران دبیری از شاگردان افضل هم محسوب می‌شد.

    سومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز با شرکت طرح های فناورانه و با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز به کار کرد.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 22 آبان 94

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی،927 طرح فناورانه در سومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته تبریز شرکت می کند که در بین این طرح ها، 70 طرح از خارج استان است. این نمایشگاه از 21 الی 24 آبان ماه سالجاری در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود. دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر صنایع و معاونان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. 70 طرح خارج از استان و یک آکادمی در این دوره از نمایشگاه شرکت می کنند که باعث خواهند شد این نمایشگاه جنبه ملی و بین المللی داشته باشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه ها، در درجه اول شناسایی استعداد و ظرفیت ها و در درجه دوم تلاش برای تجاری سازی آنان عنوان شده و یکی از مهم ترین شاخصه های نمایشگاه امسال، تخصصی برگزار شدن و تقسیم بندی طرح های فناورانه در زون های مربوطه است. تبدیل تبریز به هاب منطقه ای و کشوری خرید و فروش و عرضه فناوری، از دیگر اهداف برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته است.

    نجفی: واگن‌های جدید مترو، به زودی وارد دپوی ائل‌گلی می‌شود
  • نوشته: تبریز سرچ .. 22 آبان 94

  • شهریارنیوز: شهردار تبریز از ورود واگن‌های جدید پروژه قطار شهری، به تبریز در روزهای آتی خبر داد. به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: رام پنجم پروژه مترو با طی مراحل ترخیص از بندر، به زودی وارد دپوی ائل‌گلی تبریز می‌شود؛ به این ترتیب، تعداد واگن‌های شهر تبریز هفته آینده به 25 دستگاه خواهد رسید. وی همچنین ار ورود رام ششم تا دو ماه آتی خبر داد و گفت: با ادامه روند پرشتابی که در خصوص خرید واگن‌ها توسط شهرداری تبریزو با حمایت‌های دولتی و استانی، در پیش گرفته‌شده است، مصمم هستیم که روند کند گذشته مترو را جبران کنیم. شهردار تبریز تصریح کرد: با پیگیری مراحل تست‌های گرم و سرد، شاهد ورود واگن‌های جدید به خط یک خواهیم بود؛ به این ترتیب زمان انتظار و طبیعتاً استقبال شهروندان نیز برای استفاده از ناوگان مترو در خط یک، افزایش خواهد یافت.
    دکتر نجفی با بیان این‌که موضوع مترو، یکی از دغدغه‌های کلان مدیریت استانی و شهری است، اظهار داشت: حمایت های مجدانه استاندار محترم و تیم دلسوز عمرانی ایشان، در کنار توجهی ویژه‌ای که دوستان‌مان در بخش دولت دارند؛ و در راس آن‌ها تاکیدات رییس‌جمهور محترم در جریان سفرهای استانی، پیشرفت پروژه مترو را به نقطه پرشتاب امروز رسانده است. وی ادامه داد: امروز عموم فعالان مرتبط با بخش مترو، از مسئولان اجرایی و متخصصان امر گرفته تا کارگرانی که به صورت گمنام در کارگاه‌های محصور و تونل‌های عمیق در تکاپو هستند، برای تحقق اهداف عالی مترو هم‌قسم شده اند. شهردار تبریز اظهار داشت: کم‌کاری‌های گذشته در خصوص مترو اگر چه واقعیت تلخی است، اما قطعاً تاثیری در عزم فعالان این پروژه و امید شهروندان به توسعه و پیشرفت شهر نخواهد داشت.

    ماشین سازی تبریز در گام چهاردهم لیگ دسته یک فوتبال، مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان می رود.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 18 آبان 94

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، هفته چهاردهم مسابقات لیگ دسته یک فوتبال، فردا (دوشنبه) برگزار می شود و ماشین سازی تبریز در خانه به مصاف نفت مسجدسلیمان می رود. ماشین سازی که هفته گذشته با شکست دو بر یک خارج از خانه مقابل ایران‌جوان بوشهر، بار دیگر از جمع مدعیان دور شد، به دنبال کسب هر سه امتیاز این بازی خانگی است و با انگیزه و تلاش زیادی وارد زمین می شود. در سوی مقابل، نفت مسجدسلیمان هفته گذشته موفق شد در خانه، تیم پارسه تهران را با حساب دو بر یک از پیش رو بردارد و با روحیه خوبی به تبریز می آید. ماشین سازی تبریز در پایان هفته سیزدهم، با 18 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته و نفت مسجدسلیمان هم 16 امتیازی است و در جایگاه دهم حضور دارد؛ بنابراین شکست شاگردان نادر دست نشان مقابل میهمان خود، می تواند برای این تیم گران تمام شود و از صدر جدول بیش از پیش فاصله بگیرند. این مسابقه از ساعت 15 فردا در ورزشگاه تختی (باغشمال) تبریز آغاز می شود و بر اساس اعلام دپارتمان داوری، این بازی را امید سعیدفر سوت می زند و صابر مطلق، یعقوب حجتی و سعاد وفاپیشه وی را در امر قضاوت یاری می کنند. برنامه کامل بازی های این هفته به شرح زیر است: فولاد یزد – مس کرمان / ساعت 14:30، ورزشگاه شهید نصیری یزد گل گهر سیرجان – فجر سپاسی شیراز / ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان مس رفسنجان – ایرانجوان بوشهر / ساعت 14:30، ورزشگاه شهدا رفسنجان خونه به خونه بابل – گیتی پسند اصفهان / ساعت 14:30، ورزشگاه شهدا هفتم تیر بابل آلومینیوم اراک – پاس همدان / ساعت 14:45، ورزشگاه امام خمینی اراک خیبر خرم آباد – شهرداری اردبیل / ساعت 14:45، ورزشگاه تختی خرم آباد پارسه تهران – نساجی مازندران / ساعت 14:45، ورزشگاه صنایع دفاع تهران آلومینیوم هرمزگان – داماش گیلان / ساعت 14:45، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس ماشین سازی تبریز – نفت مسجد سلیمان / ساعت 15:00، ورزشگاه تختی تبریز صنعت نفت آبادان – پیکان تهران / ساعت 15:30، ورزشگاه تختی آبادان

    تراکتورسازی در بین چهار تیم برتر جام حذفی
    روند موفقیت‌های تیم تراکتورسازی برابر سایپا ادامه یافته و این تیم در جام حذفی نیز برابر شاگردان مجید جلالی به پیروزی رسید.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 14 آبان 94

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور تیم تراکتورسازی تبریز در تهران به مصاف سایپای کرج رفت که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی خاتمه یافت. در این بازی تیم تراکتورسازی سه بازیکن خود به نام‌های محمد ایران‌پوریان - مهرداد طهماسبی و فرید بهزادی کریمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. با این نتیجه تیم تراکتورسازی به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرده و بین چهار تیم پایانی این مسابقات قرار گرفت. اولین حریف تیم تراکتورسازی در این رقابت‌‌ها بعثت کرمانشاه بود که از حضور در این مسابقات انصراف داده بود. در مرحله بعدی صبا در قم میزبان تراکتورسازی بود که شاگردان دایی این بازی را با یک گل واگذار کردند. حریف تراکتورسازی در مرحله بعدی هنوز مشخص نشده و سرخپوشان تبریزی در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکی از تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران می‌روند. تراکتورسازی در سال 1392 با پیروزی بر مس کرمان به مقام قهرمانی جام حذفی دست یافته بود. این تیم در سال‌های 55 و 73 نیز به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرده بود که در دیدار فینال مغلوب حریفان خود شده و از قهرمانی این رقابت‌ها بازمانده بود. تراکتورسازی برای سومین سال متوالی تیم سایپا را در جام حذفی شکست داده و این تیم را حذف کرده است. روزگاری نه چندان دور سایپای کرج گربه سیاه تراکتورسازی بود، اما حالا حکایت عوض شده و این لقب به تیم تراکتورسازی رسیده است.

    فارس گزارش می‌دهد سر ایران در وسوسه جهانی شدن! تبریز، شهر اولین‌ها چگونه می‌خواهد خود را به عنوان «جهان شهر» و در نهایت «شهر جهانی» مطرح سازد. آیا زیرساخت‌های لازم اقتصادی، فرهنگی، امکانات زیربنایی و ارتباطات برای شهر اولین‌ها فراهم شده و یا باید منتظر این زیرساخت‌ها شد.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 14 آبان 94

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سازمان ملل متحد 31 اکتبر، را با عنوان «روز جهانی شهرها» نام‌گذاری کرده و امسال نیز این روز با موضوع «طراحی برای با هم زیستن» انتخاب شده است. با این وجود، پیشنهاد روز جهانی شهرها، برای اولین بار در روز پایانی اکسپوی جهانی 2010 در شانگ‌های چین، با هدف شناخت، نوسازی و ارتقای ایده‌ها و تجربیات معرفی‌شده و همچنین تلاش برای یادآوری، تجدید و پیشبرد ایده و عمل «شهر بهتر، زندگی بهتر» برای توسعه آینده شهرها ارائه شد. نکته حائز اهمیت در این زمینه اینکه، اولین کشور و شهری که در دنیا اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرها کرد، کشورمان ایران بود، که این مراسم سال گذشته یعنی روز 31 اکتبر 2014 (9 آبان ماه 1393)، در شهر تهران، از سوی مدیریت شهری این شهر و با همکاری مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN-HABITAT) برگزار و طی آن از جایزه «خشت طلایی تهران» به عنوان جایزه روز جهان شهرها، رونمایی شد. * تبریز، در تب و تاب جهانی شدن به هر حال با این مقدمه، این روز را بهانه کردیم تا اینکه به یکی از کلان‌شهرهای مهم کشورمان بپردازیم، که در سال‌های اخیر و این روزها مورد توجه جهانیان بوده و هست. این کلان‌شهر مهم ایران، همان تبریز، شهر اولین‌ها است که در سال‌های اخیرا با کسب دستاوردهایی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، به نوعی بیش از سایر شهرهای ایران مورد توجه دنیا قرار گرفته است. برای رسیدن به این حقایق کافی است، نیم نگاهی به تحقیق سازمان ملل در مورد شهرهای ایران بپردازیم، که اخیرا از سوی مجله اینترنتی UN منتشر شده، که در این تحقیق، شهر تبریز برای سومین سال پیاپی، پیش از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، قم، ارومیه، مشهد و... به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ایران شناخته شده، و به سخن دیگر شهر اولین‌ها به عنوان زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران اسلامی معرفی شده، که عواملی چون وجود ساختمان‌هـای مدرن و زیبای فـراوان، خطوط هواپیمایی پیشرفته، طبیعت بکر و جذاب، غذاهای لذیذ، مساجد زیبا، اماکن و ابنیه تاریخی متعدد و... در کسب این رتبه موثر بوده است. * تبریز با حضور جهانیان رنگ جهانی می‌گیرد بر همین اساس، همچنین علاوه بر این سازمان بهداشت جهانی نیز همچون دو سال قبل، بار دیگر تبریز را به عنوان بهداشتی‌ترین‌ و سالم‌ترین شهر ایران انتخاب کرده است. از دیگر موفقیت‌های کسب شده توسط تبریز در این تحقیق بین‌المللی، انتخاب و معرفی این شهر به عنوان شهر پیشگام و پیشتاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و موفق‌ترین شهر ایران، در تحقق سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اعلام شده است. با این وجود، از دیگر دستاوردهای جهانی این شهر که اخیرا یعنی در سال 2015، به دست آمده، می‌توان به انتخاب شهر تبریز به عنوان «پایتخت فرش جهان» از سوی یونسکو و شورای جهانی صنایع دستی اشاره کرد، که تنها 11 شهر در کل دنیا به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی معرفی شدند که در بین این شهرهای جهانی، شهر تبریز، به عنوان نماینده شهرهای جهان اسلام، پیشتاز این شهر است. انتخاب تبریز، به عنوان نماینده اطلس شهرهای جهان اسلام، پایتخت نگارگری جهان اسلام و ... از دیگر افتخارات تبریزی‌ها است، که این شهر این روزها به عنوان پایتخت مصادیق فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود. * تبریز در قاب خاطره‌های جهانی با این اوصاف تبریز شهر اولین‌ها، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران از دیرباز برای اهل سیاحت و تجارت در اقصی نقاط جهان نام آشنا است و به بیان دیگر این شهر در گذشته و امروز در بسیاری از عرصه‌ها جزو شهر اولین‌های ایران بوده و هست، رنگین‌کمانی از این اولین‌ها را می‌توان به راه‌اندازی اولین چاپخانه، اولین خیابانی که در ایران دارای برق شد، اولین تئاتر، اولین نشریه، اولین بلدیه، اولین پست‌خانه، اولین خط انتقال پست، کتابخانه عمومی، ایستگاه آتش‌نشانی، انجمن شهر، مرکز پلیس، سکه ماشینی، اتاق تجارت، شهرداری، تلفن، برق، حمل‌ و نقل ریلی عمومی (با اسب) و... اشاره کرد که هر کدام از اینها نمود بارز اقتدار شهر اولین‌ها را نشان می‌دهد. در این زمینه، همچنین مقامات، مسئولان و مدیران بلندپایه کشورهای خارجی و منطقه در سفر به این شهر، شهر تبریز را نمونه بارز شهری‌های مدرن و توسعه‌یافته جهان و منطقه یاد کردند و بر لزوم توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تجاری، بازرگانی و ... با متولیان، مدیران و مسئولان ارشد این استان تاکید کردند. از سوی دیگر، با این ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که امروز در شهر اولین‌ها هست به طور یقین مشخص می‌شود، تحقق آرمان «تبریز شهری جهانی» دور از دسترس نباشد و در بین شهرهای ایران شهر تبریز، به عنوان اولین شهر جهانی لقب بگیرد. به طوری که اخیراً یکی از مدیران ارشد استان تحقق آرمان تبریز، شهری جهانی را دور از دسترس ندانسته و گفته همه باید در این راستا دین خود را به تبریز ادا کنند. * تبریز، چشم و چراغ شهرهای ایران برای جهانیان در همین ارتباط نیز رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، اختصاص یک روز از سال به موضوع شهر توسط سازمان‌ ملل متحد، را فرصت ارزنده برای طرح و بررسی دغدغه‌ها و مطالبات زندگی شهروندی و نشان‌دهنده جایگاه خطیر مباحث شهری بیان می‌کند و در ادامه معتقد است: «شهر از دیرباز به عنوان یک موجود زنده و تپنده مطرح است؛ بنابراین مباحث مرتبط با آن، طبیعی است که هر روز نیازمند واکاوی و تحلیل است». شهرام دبیری، با تاکید بر اینکه توسعه و تکامل شهرها باید در خدمت تعالی شهروندانش باشد و از این رو، طبیعی است که بدون در نظر داشتن ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی، فرآیند توسعه با ایده‌آل‌های انسانی و اخلاقی، منطبق نخواهد بود، می‌گوید: «با در نظر داشتن گسترش زندگی صنعتی و تزریق آلاینده‌های شیمیایی در کالبد شهرها، در کنار حفاظت از فضاهای طبیعی، ایجاد و توسعه محیط‌های سبز و بانشاط، از نیازهای مهم شهرها است». وی اضافه می کند: «در این راستا، باید ساز و کاری در دست مجریان و مدیران شهرها باشد که طبق آن، منافع اجتماعی، همواره بر منافع اقتصادی و عمرانی، مقدم باشد». * مدیریت واحد شهری، سریع‌ترین مسیر تحقق آرمان توسعه پایدار صادق نجفی مدیر اطلس شهرهای اسلامی و شهردار تبریز با تاکید بر اینکه «شهر در مفهوم جامعه‌شناسانه خود، خاستگاه زندگی نوین اجتماعی است؛ آنجا که از سویی باید توسعه و پیشرفت، به عنوان ضرورت مهم رفاه اجتماعی هر روز پرشتاب‌تر از دیروز پیش برود؛ و از سوی دیگر، تاکید بر هویت شهری و اصالت فرهنگی، پیش‌نیاز حرکت‌های اجتماعی باشد»، معتقد است: «توسعه‌ای که بی‌اعتنا به ریشه‌های اجتماعی پیش برود، تنها معطوف به ابعاد کالبدی و ظاهری زندگی خواهد بود؛ و در مقابل، توسعه متکی بر هویت و اصالت، روند ایده‌آلی است که امروزه جوانب مختلف آن، در قالب مفاهیم ارزنده «توسعه پایدار» مطرح می‌شود». نماینده شهرداران جمهوری اسلامی ایران، در ادامه «اعتلای هویت شهری را در ابعاد مختلف فرهنگی، معماری و زیست‌محیطی ضرورت مبرم برنامه‌‌ریزی‌های شهری توصیف کرده و می‌گوید: «شهری که تاثیرات فکری مفاخر و معارف آن در روح شهر جاری باشد، شهری که در روند شهرسازی خود گرفتار سازه‌های زمخت و پیش‌ساخته نشود و شهری که طبیعت خود را فدای ساخت‌و‌ساز‌های افسارگسیخته نکند، همان آرمان‌شهری است که می‌تواند با پشتوانه «توسعه مبتنی بر هویت و اصالت» پاسخگوی مطالبات انسان معاصر باشد».

    با اجرای پرشتاب توسط شهرداری منطقه یک؛ پروژه زیرگذر گلپارک در مرحله دیواربندی قرار گرفت
  • نوشته: تبریز سرچ .. 13 آبان 94

  • شهریارنیوز: شهردار منطقۀ یک تبریز از اتمام عملیات اجرائی حفاری وخاکبرداری تقاطع غیر همسطح زیرگذر گلپارک خبر داد و گفت: خاکبرداری و حفاری پروژه اتمام شده و وارد فاز دیواره بندی های قرار گرفته است. به گزارش شهریار به نقل از شهریار، داود بهرا با بیان این مطلب افزود: پروژه به صورت شبانه روزی در حال پیگیری و احداث بوده و با پیشرقت چشمگیری روبروست. شهردار منطقۀ یک تبریز با اشاره به اهمیت پروژه های عمرانی و خدمات در سطح منطقه ادامه داد: پروژه تقاطع غیر همسطح زیر گذر گلپارک به جهت قرار داشتن در شریان حیاتی اتصال ولیعصر به توانیر و پاسداران از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. بهرا اضافه کرد: زیرگذر به طول 620 متر در دو لاین رفت و برگشت با بهره گیری از تکنولوژی مدرن روز طراحی شده و یکی از پروژه های مهم در سطح منطقه یک به شمار می رود.

    فارس گزارش می‌دهد
    مازوت، نیروگاه حرارتی تبریز را پلمب کرد آلاینده‌های منتشره از خروجی دودکش نیروگاه حرارتی تبریز پارامتر گوگرد دی‌اکسید است که هجوم این آلاینده گازی به همراه خاکستر و گوگرد باعث شد فعالیت این نیروگاه حرارتی به دلیل آلایندگی زیست محیطی متوقف شود.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 26 مهر 94

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نیروگاه گازی و حرارتی تبریز که در قسمت جنوب غربی این شهر و در فاصله 16 کیلومتری جاده تبریز ـ آذرشهر واقع شده به خاطر استفاده از سوخت مازوت تعطیل شد. نادر نجد در همین زمینه با اشاره به اینکه استفاده این نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کمیسیون انرژی است اظهار داشت: مازوت استفاده‌ شده در نیروگاه حرارتی تبریز به جای گاز، باعث تشدید آلودگی هوا و نیز تأثیرات سوء بر محصولات کشاورزی شده و مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است. رئیس حوزه قضائی بخش خسروشاه ادامه داد: افزایش استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه حرارتی تبریز، باعث بالا رفتن آلودگی هوا شده تا دوباره این نیروگاه به تنهایی مسئولیت بخش عمده افزایش آلودگی هوای شهرهای استان همچون تبریز، خسروشهر، اسکو، ایلخچی و آذرشهر را داشته باشد. نجد اضافه کرد: این آلودگی نه تنها باعث وارد کردن خسارت به محیط زیست، خشکاندن درختان و از بین رفتن کشاورزی منطقه شده، بلکه مشکلات تنفسی زیادی را نیز برای شهروندان به وجود آورده است. براساس این گزارش، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی 14 بهمن ماه سال 93 در آیین افتتاح گازرسانی به 120 روستایی استان آذربایجان‌شرقی از حل مشکل سوخت نیروگاه‌های حرارتی تبریز و بناب خبر داد و گفت: از سال آینده این نیروگاه‌ها به جای مازوت در زمستان از گاز استفاده می‌کنند. اما حکم دادگستری نشان می‌دهد این نیروگاه در تابستان هم از مازوت مصرف کرده است که به پلمب آن رای داده است و این برخلاف وعده مسئولان است که در ماه‌های گذشته اعلام می‌کردند نیروگاه تبریز دیگر با مازوت خداحافظی کرده و گاز مصرف می‌‌کند. آلاینده‌های منتشره از خروجی دودکش نیروگاه حرارتی تبریز پارامتر گوگرد دی‌اکسید بوده که این پارامتر آلاینده گازی بوده و به همراه خاکستر و گوگرد همگی ناشی از سوخت مازوت استفاده شده که بیشتر در مصارف نیروگاهی است. در واقع نیروگاه گازی و حرارتی تبریز علاوه بر استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مصرفی از مازوت که توسط خط لوله‌ای از پالایشگاه تبریز تأمین می‌شود، استفاده می‌کند و موضوعی که مسئولین محیط زیست، بارها بر آن تأکید داشتند آلایندگی بسیار بالا و خطرناک این سوخت به دلیل بالا بودن میزان دی‌اکسید گوگرد آن است و گفته می‌شود وجود ذرات دی‌اکسید گوگرد در هوا می‌تواند ضمن تاثیرات منفی بر روی چشم و پوست، دستگاه تنفسی انسان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیز بارها برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و شهرهای اطراف این نیروگاه به ویژه شهرهای خسروشاه، سهند و باغ‌شهر اسکو بر استفاده گاز طبیعی به عنوان سوخت تمام طول سال تأکید کرده است. این واحد دارای 2 واحد بخار و 2 واحد گازی است که دو واحد بخار نیروگاه تبریز با قدرت اسمی 368 مگاوات و قدرت تولیدی 350 مگاوات بوده و پیمانکار اصلی سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه است. واحد یک بخار در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه‌اندازی و با شبکه پارالل شده است.

    گزارش ویژه فارس:
    «تبریز» چشم و چراغ شهرهای ایران معرفی شد
    شهریارنیوز: تبریز، شهر اولین‌ها این روزها، مثل دیگر روزهای سال نسبت به سایر شهرهای ایران همچنان خبرساز است و آن چیزی نیست، جز اینکه «تبریز به عنوان بهترین، سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین شهر ایران انتخاب شده است ».
  • نوشته: تبریز سرچ .. 24 مهر 94

  • به گزارش شهریار به نقل از فارس، نکته حائز اهمیت در این خبر مهم برای دوست‌داران سرزمین ایران اینکه، شهر تبریز برای سومین سال پیاپی به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ایران شناخته می‌شود و به سخن دیگر، براساس تحقیق سازمان ملل بر روی وضع شهرهای جهان که نتیجه آن در مجله الکترونیکی این سازمان منتشر شده، تبریز، شهر اولین‌ها به عنوان زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران اسلامی معرفی شده و شهر‌های دیگر ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، قم و ارومیه در ردیف‌های بعدی قرار دارند . * چرایی انتخاب تبریز به عنوان زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر ایران از این رو، در این مطلب و گزارش به چرایی و چگونگی انتخاب شهر تبریز، به عنوان زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر ایران می‌پردازیم. به همین اعتبار، هنوز سئوالات بی‌شماری در این خصوص مطرح بوده و هست و اینکه آیا تبریز؛ همچنان شهر سالم برای زندگی است؟! و دیگر اینکه مدیران و مسئولان شهری شهر اولین‌ها چه نسخه‌ای را برای انتخاب مجدد این شهر به عنوان بهترین، سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین شهر ایران در سال‌های آینده، پیچیدند؟ آیا تبریز، همچنان زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر ایران است؟ و پرسش آخر اینکه، شهر تبریز با این همه ظرفیتی که از آن نام برده می‌شود، آیا استحقاق زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر ایران را دارد و یا نه؟ ! از سوی دیگر، حال این پرسش مطرح می‌شود که تبریز، شهر اولین‌ها چگونه و تا کی؟ می‌خواهد، خود را به عنوان «بهترین، سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین شهر ایران» و در نهایت «زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر کشور عزیزمان ایران» در طول سالیان متمادی مطرح سازد. آیا زیرساخت‌های لازم شهری، تاریخی و طبیعی و به ویژه بسترهای لازم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امکانات زیربنایی و ارتباطات برای شهر اولین‌ها فراهم شده و یا باید منتظر این زیرساخت‌ها شد . * زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر ایران کجاست؟ ! بنابراین، با این ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که امروز در شهر اولین‌ها هست و یا در آینده نزدیک به امکانات زیرساختی این شهر افزوده خواهد شد، به طور قطع و یقین باید متذکر شد، که تحقق آرمان «تبریز شهری جهانی و برای همیشه به عنوان زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهرهای جهان اسلام» ملقب شود و به نظر می‌رسد، دور از دسترس نباشد و در بین شهرهای ایران هم شهر تبریز، به عنوان اولین شهر جهانی توسعه یافته و زیبا لقب بگیرد . از سویی، براساس تحقیق سازمان ملل که اخیرا از سوی مجله اینترنتی UN منتشر شده است، شهر تبریز پیش از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، قم، ارومیه، مشهد و... به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ایران شناخته شده، که عواملی چون وجود ساختمان‌هـای مدرن و زیبای فراوان، خطوط هواپیمایی پیشرفته، طبیعت بکر و جذاب، غذاهای لذیذ، مساجد زیبا، اماکن و ابنیه تاریخی متعدد و... در کسب این رتبه موثر بوده است . * آیا تبریز؛ همچنان زیباترین شهر ایران است؟ ! بر همین اساس، علاوه بر این سازمان بهداشت جهانی نیز همچون دو سال قبل، بار دیگر تبریز را به عنوان بهداشتی‌ترین‌ و سالم‌ترین شهر ایران انتخاب کرده است. از دیگر موفقیت‌های کسب شده توسط تبریز در این تحقیق بین‌المللی، انتخاب و معرفی این شهر به عنوان شهر پیشگام و پیشتاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و موفق‌ترین شهر ایران، در تحقق سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اعلام شده است . با این وجود، از دیگر دستاوردهای جهانی این شهر که اخیرا یعنی در سال 2015، به دست آمده، می‌توان به انتخاب شهر تبریز به عنوان «پایتخت فرش جهان" از سوی یونسکو و شورای جهانی صنایع دستی اشاره نمود، که تنها 11 شهر در کل دنیا به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی معرفی شدند، که در بین این شهرهای جهانی، شهر تبریز، به عنوان نماینده شهرهای جهان اسلام، پیشتاز این شهر است. از این رو، در این راستا به نظر می‌رسد، برای رسیدن به آرمان‌های شهر جهانی فرش، تبریزی‌ها و به ویژه مسئولان و فعالان فرش باید بیش از گذشته تلاش کنند و برای رسیدن به این نتیجه نیز وحدت و همدلی بین آنها ضروری است . انتخاب تبریز، به عنوان نماینده اطلس شهرهای جهان اسلام، پایتخت نگارگری جهان اسلام و ... از دیگر افتخارات تبریزی‌ها است، که این شهر این روزها به عنوان پایتخت مصادیق فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود . * تبریز قلب آذربایجان و آذربایجان سر ایران به هر حال آنچه در این راستا اهمیت دارد، اینکه برای معرفی و شناساندن تبریز، به عنوان پایتخت مصادیق فرهنگی جهان اسلام و شهر جهانی صنایع دستی، عزم جدی بین مردم، مسئولان، هنرمندان و نخبگان جامعه را طلب می‌کند . به هر حال، تبریز در طول تاریخ کشورمان همواره شهری پیشتاز در عرصه‌های مختلف چون در حوزه شهری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بوده که معادلاتش با تمام شهرهای جهان و حتی دیگر کلان شهرهای کشورمان فرق داشته است. بدینسان به خاطر همین پیشتازی تبریزی‌‌ها و آذربایجانی‌ها، از پشتیبانی انقلاب و نظام اسلامی و به خصوص رهبر و ولی‌فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران است، که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب «این شهر را قلب آذربایجان و آذربایجان را سر ایران» نامیده‌اند . * روی پوست شهر اولین‌ها/ تبریز روزگار نو نکته حائز اهمیت دیگر در این مقوله اینکه، شهر تبریز همچنین به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع نیز مشهور است. البته نباید فراموش کرد که وجود تعداد زیادی از مساجد زیبا، اماکن و ابنیه تاریخی متعدد به سبک معماری ایرانی- اسلامی بر اهمیت و ویژگی‌های هنری و تاریخی شهر تبریز افزوده است؛ وجود آثار تاریخی و بناهای قدیمی منحصر به فرد در این شهر، نشان از وجود هنرمندان با ذوق و استادان چیره‌دست در این حوزه دارد، که با خلق آثاری بی‌نظیر، پای شهر تبریز را به جمع شهرهایی با معماری زیبا و قابل توجه باز کرده و به سبب موقعیت مناسب خود که در گذشته از مراکز تجاری منطقه بوده است هم ‌اکنون نیز یکی از مراکز مهم صنعتی در سطح ایران محسوب می‌شود . به بیان دیگر اینکه این شهر در دو سده اخیر، مبدأ بسیاری از تحولات اجتماعی، فرهنگی و صنعتی در کشور بوده و نقشی کلیدی در تحولاتی مانند انقلاب مشروطیت، انقلاب ایران در سال 1357 و مدرنیزه ‌کردن کشورمان در عرصه‌های مختلف داشته ‌است . * تبریز، چشم و چراغ شهرهای ایران در همین حال، به عقیده کارشناسان حوزه شهری، «تبریز شهری مهم و استراتژیک در شمال غرب کشور است و از طرفی نیز، دروازه اروپا محسوب می‌شود، به طوریکه وقایع مهم تاریخی و سیاسی تاریخ ایران، عمدتا به مرکزیت شهر تبریز رخ داده است، همچنین شخصیت‌های بسیاری در حوزه علم، ادب و هنر از شهر اولین‌ها برخاسته‌اند که نه تنها در فضای اجتماعی شهر، که گاه حتی در کشور و جهان هم، شناخته شده‌اند. همچین تبریز دروازه تمدن ایران به شمار می‌آید، چراکه تمام اولین‌های فرهنگی، عمرانی و علمی- ادبی ایران، در تبریز به وقوع پیوسته و این شهر را به عنوان شهر اولین‌های ایران، مشهور کرده است ». ناگفته نماند، این شهر همچنین به‌ دلیل شرایط خاص جغرافیایی و طبیعی، از اهمیت بالای اقتصادی و سیاسی در کشورمان برخوردار بوده است، و پیدایش تمدن‌های باستانی نظیر سان‌ها و مادها در دوره‌های پیش از تاریخ گواهی این ادعا است . براساس نوشته‌های مورخان و جهان‌گردان در سده‌های بعد از اسلام، تبریز نه تنها از شهر‌های مهم و معتبر آذربایجان، بلکه از شهرهای مهم کشور نیز بوده ‌است. عبور جاده ابریشم از نزدیکی آن موجب شکوفایی اقتصادی و فرهنگی گردیده و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موجبات تغییر و تحول فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم مردم این سرزمین گردیده و مقدمات ایجاد بسیاری از علوم، مکاتب، موسسات و نهادهای مدنی برای اولین‌بار در کشور را به ارمغان آورده ‌است . * وسوسه‌های بهترین شهر، برای زندگی بنابراین، تبریز شهر اولین‌ها، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران، از دیر باز برای اهل سیاحت و تجارت در اقصی نقاط جهان نام آشنای است و به بیان دیگر این شهر در گذشته و امروز در بسیاری از عرصه‌ها جزو شهر اولین‌های ایران بوده و هست، رنگین کمانی از این اولین‌ها را می‌توان به راه‌اندازی اولین چاپخانه، اولین خیابانی که در ایران دارای برق شد، اولین تئاتر، اولین نشریه، اولین بلدیه، اولین پستخانه، اولین خط انتقال پست، کتابخانه عمومی، ایستگاه آتش‌نشانی، انجمن شهر، مرکز پلیس، حمل‌ونقل ریلی عمومی (با اسب) و... اشاره نمود که هر کدام از اینها کرد، بارز اقتدار شهر اولین‌ها را نشان می‌دهد . در این زمینه، همچنین مقامات، مسئولان و مدیران بلندپایه کشورهای خارجی و منطقه در سفر به این شهر، شهر تبریز را نمونه بارز شهری‌های مدرن و توسعه‌ یافته جهان و منطقه یاد کردند و بر لزوم توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تجاری، بازرگانی و ... با متولیان، مدیران و مسئولان ارشد این استان شدند . حال آنچه در این زمینه اهمیت دارد اینکه، مردم آذربایجان و به ویژه تبریزی‌ها در طول تاریخ کشورمان نشان دادند که همیشه و در همه حال در امور مختلف همواره پیشگام و پیشتاز بوده‌اند و در واقع این قابلیت و پتانسیل در بین شهروندان آذری زبان وجود دارد که اگر بخواهند کاری را انجام دهند با پشتکار، همت، غیرت و سختگیری خاص تا آخر خط می‌روند که نمود بارز آن همان لقب شهر اولین‌ها است. * تبریزی‌ها به جهانیان سلام دوباره کردند نکته در خور تامل دیگر در این زمینه اینکه، تبریز با قدمت کهن و تمدنی غنی به علت واقع شدن در مسیر جاده ابریشم(ایپک یولو)، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان، مهد سرمایه‌گذاری و تجارت داخلی و بین‌المللی، دروازه تجارت ایران، قطب صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران، کسب مقام اول در بخش جذب سرمایه‌گذاری خصوصی، ساخت ساختمان‌های مدرن و زیبا، برج‌سازی، زیباترین و مدرنترین شهر ایران، انتخاب بهترین شهر برای زندگی، امن‌ترین و پاک‌ترین شهر، خواهرخواندگی با چندین شهر خارجی، نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام، شهر بدون گدا، وجود نویسندگان و شعرای مشهور جهانی، آب و هوای خوب، آثار تاریخی و گردشگری فراوان، صنایع دستی و ... زیرساخت‌ها و بسترهای اولیه را برای ورود شهر تبریز به عنوان زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر جهان اسلام فراهم کرده باشد . چرا که شهر تبریز از دیرباز به عنوان توسعه یافته و زیباترین شهر ایران در بسیاری موارد پیشتاز و اولین بوده، به طوری که بسیاری در ایران و جهان، تبریز را با این نام یعنی شهر اولین‌ها می‌شناسند. به هر حال آنچه در این زمینه مهم به نظر می‌رسد، اینکه شهر تبریز با این همه ظرفیت‌هایی که از آن نام برده شد آیا مستحق شهر جهانی زیبا و توسعه یافته نیست. به یقین با عزم مدیریت شهری، کمک و همکاری دستگاه‌های مسئول، مدیران و مسئولان شهری، استانی و دولتی و نیز با همت و تلاش خود شهروندان تبریزی تحقق آرمان «تبریز، شهری جهانی زیبا و توسعه یافته برای همیشه و در همه حال» دور از دسترس نیست.

    کار سخت تونی در اهواز
    ملی‌پوشان تراکتور به اهواز می‌رسند!
    تیم تراکتورسازی در یک بازی سخت مهمان فولاد خوزستان است.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 23 مهر 94

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دو تیم پرطرفدار شهرستانی در اهواز در حالی به مصاف هم می‌روند، که هر دو تیم وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی ندارند. تراکتورسازی تبریز با 7 امتیاز از هفت بازی در رده نهم جدول قرار داشته و فولاد خوزستان نیز با 3 امتیازی و بدون پیروزی در انتهای جدول قرار دارد. با این اوصاف تونی اولیویرا و اسکوچیچ کار سختی در نبرد پیش رو دارند و شکست هر کدام می‌تواند صندلی‌شان را در این تیم متزلزل‌تر کند. بازیکنان غایب تراکتورسازی تیم تراکتورسازی در بازی برابر فولاد خوزستان به احتمال زیاد از سه بازیکن خود استفاده نمی‌کند. محمدرضا اخباری و شاهین ثاقبی که در مسابقات امیدهای غرب آسیا با تیم ملی به فینال رسیده و برابر سوریه به میدان خواهند رفت. رامزی نیز نزدیک به بیست روز در اردوی تیم ملی فیلیپین حضور داشته و در بازی تیم ملی کشورش برابر کره‌شمالی و بحرین نیز به میدان رفته است. با این اوصاف این سه بازیکن حتی اگر در بازی روز جمعه بتوانند خود را به اهواز برسانند، به دلیل خستگی و عدم حضور در تمرینات هفته گذشته به احتمال زیاد در ترکیب تیم تراکتورسازی قرار نخواهند گرفت، مگر اینکه دست تونی در نیمکت خالی باشد و به ناچار از این بازیکنان نیز استفاده کند. در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز روز جمعه در اهواز مهمان فولاد خوزستان است. تراکتورسازی در 5 بازی که در لیگ برتر برابر فولاد خوزستان در اهواز انجام داده به دو تساوی دست یافته و در 3بازی مغلوب شده است.

    راه‌اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشور در آذربایجان‌شرقی رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند بر حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.
  • نوشته: تبریز سرچ .. 21 مهر 94

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عسگری ساری در سفر یک روزه خود با حضور در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، ضمن دیدار با مدیرکل این مرکز و بازدید از واحدهای مختلف و استودیوها، مقدمات راه‌اندازی و ایجاد بسترهای لازم برای افتتاح پروژه IPTV (تلویزیون اینترنتی) در استان را بررسی کرد. وی گفت: نفوذ اینترنت و افزایش کارآیی این تکنولوژی در زندگی امروزه مردم باعث شده که دست‌اندرکاران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌تفاوت از کنار این فناوری جهانی عبور نکرده و همسو با دیگر حرفه‌ها به فکر استفاده و کسب سود از این شبکه جهانی باشند و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند برای حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد. رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی افزود: توسعه شیوه‌های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری‌های نوین و دو سویه در ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبان، ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تخصص و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و سازمان صدا و سیما از اهداف راه‌اندازی سرویس IPTV است. وی خاطرنشان شد: بهره‌برداری و استفاده از تلویزیون اینترنتی به دلیل دسترسی ارزان و پوشش جهانی می‌تواند مخاطبان بسیار گسترده‌ای از جوامع و فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کند، این فناوری به روزترین و جدیدترین تکنولوژی در جذب مخاطب به حساب می‌آید و سبب شده مسئولان شبکه‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان برای حفظ و افزایش مخاطبان و به تبع آن افزایش تبلیغات تجاری خود، به این فناوری تکیه کنند. رئیس مرکز رسانه‌های نوین تصریح کرد: مشترکان سرویس IPTV به هنگام تماشای تصاویر می‌توانند برای مواردی مانند ایمیل‌های دریافتی و پیام فوری، پیام دریافت کرده و کنترل کامل بر قابلیت‌هایی چون برگشت، ارسال سریع، توقف و ادامه برنامه‌ها داشته باشند. مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با حمایت کامل از طرح IPTV، از تلویزیون اینترنتی به عنوان یک فرصت و موفقیت استثنایی برای رسانه ملی نام برد و گفت: راه‌اندازی این سیستم فرصتی است که سازمان بتواند بخشی از هزینه‌های جاری خود را از این طریق تامین کرده و در پیشبرد اهداف و رسالت خود گام‌های موثری بردارد. سیدمحسن لطیفی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شرکت مخابرات استان در راه‌اندازی این تکنولوژی جدید، افزود: قرارداد IPTV به امضاء رسیده و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود و برای اولین بار در سازمان صدا و سیما، بخش خصوصی و اپراتور خواهند توانست نقش مهمی در اجرای یک پروژه ایفا کنند. وی ابراز امیدواری کرد که صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی سعی دارد مخاطبان را در تکنولوژی‌های عصر جدید، همراهی کند و با لطف خداوند و تلاش همکاران برنامه‌های متنوعی برای استفاده و بهره‌مندی مخاطبان از سرویس IPTV داشته باشیم. همچنین در ادامه سفر یک روزه رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی در جلسه مشترک ایشان با مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی مقرر شد با حمایت‌های عملی این شرکت تا دو هفته آینده شاهد راه‌اندازی پایلوت IPTV در آذربایجان‌شرقی و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی نهایی و کامل و واگذاری امکان ارائه سرویس IPTV به همه متقاضیان در استان فراهم باشیم.

    استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان موجب خوشحالی مردم و فعالان فرش به خصوص فرش‌بافان و امیدواری بیشتر آنان شد.
  • نوشته: تبریز سرچ

  • استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان موجب خوشحالی مردم و فعالان فرش به خصوص فرش‌بافان و امیدواری بیشتر آنان شد. به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده امشب در دیدار اعضای هیئت رئیسه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه مردم تبریز از شنیدن خبر انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش خرسند شدند، اظهار داشت: فرش با زندگی مردم این دیار در هم آمیخته و این اقدام موجب خرسندی آنان شد و پیام‌های تشکر زیادی را از طرف اتحادیه‌ها، تجار و بافندگان فرش دریافت کردیم. استاندار آذربایجان‌شرقی با تقدیر از اعضای هیئت ارزیابی کننده افزود: تشکر ویژه خود را از طرف مردم اعلام می‌داریم. وی گفت: در زمینه تولید فرش دستباف در تبریز تاکید بر استفاده از رنگ‌های طبیعی است و روش‌های سازگاز با محیط زیست را به کار می‌بریم.‌ جبارزاده گفت: امیدواریم روند استفاده از روش‌های سازگار با محیط زیست هر ساله بیشتر از گذشته شود و در استان‌های دیگر نیز این روش مورد استفاده و استقبال بیشتری باشد. بهمن نامورمطلق، معاون سازمان صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز در این نشست با اشاره به مراحل انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان یادآور شد: در این راه نشست‌های هماهنگی متعدد و نیز بازدیدهای زیادی انجام شد تا این فرآیند به اتمام برسد. حسین نجاتی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز از تشکیل ستاد فرش در استان خبر داد و گفت: محلی برای احصاء مشکلات فرش‌بافان و فرش فروشان تشکیل شده و در این زمینه برنامه‌های هماهنگی انجام می‌شود.

    وزیر ارشاد سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را افتتاح کرد سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی گشایش یافت
  • نوشته: تبریز سرچ

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال به همراه سه نمایشگاه بزرگ دیگر در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود که این نمایشگاه‌ها عبارتند از سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و سومین نمایشگاه قرآن کریم که هر یک از این نمایشگاه‌ها به نوبه‌ خود از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. وی تصریح کرد: مساحت کل فضای نمایشگاه 25 هزار متر مربع است و تمام 6 سالن نمایشگاه غرفه‌بندی شده و از امروز کتاب‌ها به تدریج چیده‌مان می‌شود؛ از نظر حجم و بزرگی 828 ناشر داخلی شرکت کرده‌اند که در سایر استان‌ها از 400 ناشر فراتر نمی‌رود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تعداد ناشران بین‌المللی 76 ناشر از 24 کشور با بیش از 22 هزار عنوان کتاب شرکت خواهند کرد و 103 هزار عنوان کتاب داخلی ارائه می‌شود. وی اذعان داشت: 130 غرفه برای نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در سالن شهریار لحاظ شده و 42 ناشر ویژه قرآنی، 40 ناشر دیجیتال و در مجموع 60 ناشر از داخل استان حضور خواهند یافت. این مسئول اعلام کرد: بیش از یک میلیارد تومان بن کتاب با 20 درصد تخفیف و بن ویژه کتاب دفاع مقدس عرضه می‌شود؛ یعنی بازدیدکنندگان می‌توانند بین 30 تا 40 درصد از تخفیف کتاب بهره‌مند شوند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بن‌ کتاب اختصاص یافته با 20 درصد تخفیف توزیع می‌شود و ناشران نیز بین 10 تا 20 درصد تخفیف اعمال خواهند کرد و در کل مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب تبریز می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌ خود را با 30 تا 40 درصد تخفیف تهیه کنند. وی تصریح کرد: سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز نیز با هدف فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین پدیدآورندگان آثار دیجیتالی، توسعه فرهنگ‌سازی استفاده از رسانه‌های دیجیتال، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و امکان عرضه آسان محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال برگزار می‌شود و در این نمایشگاه تولیدکنندگان، آخرین محصولات و آثار تولیدی خود را در بخش‌های اصلی نرم‌افزارهای ‌چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های ‌اینترنتی و بازی‌های رایانه‌ای به نمایش خواهند گذاشت. صفی‌پور گفت: نمایشگاه قرآن و عترت نیز با آخرین تولیدات حوزه علوم دینی برپا شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حرکتی مطلوب برای بهره‌مندی علاقمندان از آثار تولید شده در این حوزه است. این مسئول با بیان اینکه علاوه بر اینها محوریت فرهنگی و هنری نمایشگاه به مطلب خاصی اختصاص یافته که جشنواره دریاچه ارومیه است، خاطرنشان کرد: نمایشگاهی که بیش از یک میلیون نفر بازدید می‌کنند ما باید با استفاده از زبان فرهنگ اهمیت قضیه را اطلاع رسانی کنیم تا همراهی و همدلی مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب و سایر مسائل را جلب کنیم. سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نهم تا سیزدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به منظور شرکت در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و همچنین آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه در شهرستان بناب به آذربایجان شرقی سفر کرده است. این چهارمین سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی است.

    پیگیری پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان با اجرای عملیات ستون‌گذاری
  • نوشته: تبریز سرچ

  • شهریارنیوز: شهردار منطقۀ یک گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان با سرعت و جدیت در حال پیگیری بوده و عملیات ستون گذاری آن در روزهای آتی به پایان خواهد رسید. به گزارش شهریار به نقل از شهرداری منطقۀ یک تبریز، داوود بهرا افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان، به منظور حل مشکلات ترافیکی مسیر چایکنار به استاد شهریار و حذف پل رودگذر موقتی آبرسان طراحی شده و در مرحلۀ اجرائی قرار گرفته است. وی ادامه داد: پروژه از نظر معماری و زیبایی بصری، جلوه جدیدی به این بخش شهر خواهد افزود. شهردار منطقۀ یک تبریز گفت: امیدواریم طبق زمانبندی معین این پروژه را به اتمام رسانیم تا شاهد شکوفائی، رونق و آبادنی هر چه بیشتر منطقه باشیم. گفتنی است با اتمام عملیات ستون گذاری ، عملیات عرشه گذاری و احداث رمپ این پروژه آغاز خواهد شد.


    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از انتخاب هتل پارس «ائل‌گلی» تبریز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان برگزیده برتر ملی در صنعت گردشگری خبر داد.
  • نوشته: تبریز سرچ

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری و تجلیل از فعالان صنعت گردشگری در بخش مدیریت هتلداری از اسماعیل جامعی‌اسکویی مدیر هتل پارس ائل‌گلی تبریز به عنوان برگزیده برتر ملی تجلیل شد. وی افزود: آیین تجلیل از فعالان صنعت گردشگری با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای گرامیداشت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری برگزار شد. حمزه‌زاده انتخاب مدیر هتل پارس ائل‌گلی تبریز را به پاس همراهی و اهتمام شایسته و عملکرد درخشان این مرکز اقامتی پر سابقه در حوزه صنعت گردشگری دانست و اظهار امیدواری کرد تا دیگر مجموعه‌های گردشگری نیز با تلاش و همت روز افزون گام‌های جدی و موثر در ارتقای سطح کیفی خدمات خود برداشته و زمینه کسب عناوین برگزیده ملی را برای خود فراهم نمایند. در این مراسم که با هدف تجلیل از فعالین برگزیده بخش‌های مختلف گردشگری کشور برگزار شد هتل ائل‌گلی تبریز در بخش مدیریت هتل داری به نمایندگی از استان اذربایجان شرقی به عنوان هتل برتر ملی انتخاب شد. لازم به یادآوری است هتل 5 ستاره ایل گلی تبریز در مساحتی بالغ بر 37 هزار متر مربع و زیر بنای 28 هزار متر مربع در 17 طبقه در سال 1380 به بهره‌برداری رسید. لزوم پیگیری جذب اعتبارات ماده 180 از سوی مسئولان نمایندگی شهرستان­‌های اداره کل میراث فرهنگی بهروز عمرانی مشاور عالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: این جلسه برای پیگیری فعالیت‌های انجام شده پیرامون هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه توسط ادارات و نمایندگی­‌های شهرستان‌های اداره کل برگزار شد و در آن ارائه گزارش‌­های دوره‌ای و قابل استناد با ساختارهای موجود توسط ادارات و نمایندگی‌ها از روند اجرای سند تدبیر و توسعه گردشگری در شهرستان­ها و پیگیری جذب اعتبارات ماده 180 از فرمانداری­‌ها مورد تاکید قرار گرفت. وی ضمن اشاره به پرونده در حال تکمیل ثبت جهانی ارسباران گفت: برای اهداف سند تدبیر و توسعه گردشگری استان ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در اولویت کاری اداره کل قرار دارد و باید عزم جدی برای انجام و نهایی شدن این رویداد مهم توسط مجموعه شهرستان‌های ذی‌ربط صورت پذیرد. عمرانی افزود: در حال حاضر تهیه پرونده جهانی مراحل نهایی تدوین و ترجمه خود را می‌گذراند و ظرف هفته آتی اتمام خواهد یافت. عمرانی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نمایندگی‌های اداره کل در شهرستان‌ها بر اساس اهداف سند تدبیر و توسعه گردشگری صورت خواهد گرفت و مسئولان نمایندگی‌ها که دبیر ستاد سند تدبیر و توسعه شهرستان­‌ها هستند موظف شده‌اند تا به صورت مداوم با ساختار تعریف شده در جداول پایش از روند انجام امور به ستاد گزارش ماهانه ارائه کنند تا تجمیع این گزارش‌ها در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

    حاشيه امن تراكتور درون دروازه
  • نوشته: تبریز سرچ

  • محمدرضا اخباری که امسال سرباز و از تیم سایپا راهی تبریز شد تا در جمع سرخ پوشان این شهر قرار بگیرد تا به اینجای کار عملکرد موفقی داشته است و همچنان یکی از افراد مورد توجه کارلوس کی روش در تیم ملی نیز هست. حاشیه امن تراکتورسازی به گزارش "ورزش سه" اخباری جوان که اکنون با تیم ملی امید در قطر به سر می برد آمار خوبی در 7 بازی گذشته از لیگ برجای گذاشته که به شرح زیر است: اخباری از 7 بازی ای که برای تراکتور به میدان رفته 4 گل دریافت کرده است که به عبارتی هر 157 دقیقه یک گل دریافت کرده است، او سه بار دروازه خود را بسته نگه داشته و بنابراین سه کلین شیت به نامش ثبت شده، گلر ملی پوش تراکتورسازی در این بین یک پنالتی نیز مهار کرده است. لازم به ذکر است اخباری در دیدار جام حذفی تیمش مقابل صبا 15 دقیقه به میدان آمد و با گرفتن یک پنالتی ناجی تیمش شد. جدی ترین رقیبان دروازه‌بان تراکتور گلر های دو تیم اصفهانی لیگ یعنی رشید مظاهری و شهاب گردان هستند.

    هفته شش امتیازی فوتسال تبریز جشنواره گل مس در تبریز و شاهکار دبیری در اصفهان هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال کشور با پیروزی هر دو نماینده فوتسال تبریز همراه بود.




    به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته ماقبل پایانی نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور تیم مس سونگون میزبان تیم یاسین پیشرو قم بود که این بازی در پایان با نتیجه پر گل 8 بر 4 به سود تیم مس به اتمام رسید. گل‌های تیم مس را در این بازی بابک نصیری 3 گل، مسلم رستمی ها 2 گل، بلو، مرتضی عزتی و داسیلوا به ثمر رساندند. با این پیروزی تیم مس سونگون 25 امتیازی شده و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرده و در همچنان در تعقیب تیم تاسیسات قرار گرفت. دبیری تبریز هم در اصفهان دست به کار بزرگی زده و در حالی که دو بر صفر از گیتی پسند عقب بود، موفق شد بازی را با نتیجه 5 بر 3 به سود خود پایان دهد. گل‌های دبیری در این بازی توسط فرهاد فخیم، جواد اصغری مقدم، رشید قلی پور، علیرضا عسگری و گرتو به ثمر رسید. تیم دبیری تبریز با این پیروزی 20 امتیازی شده و در رده پنجم جدول جای گرفت. تیم دبیری تبریز سال گذشته هم با همین نتیجه تیم گیتی پسند در اصفهان را شکست داده بود. این سومین برد متوالی تیم دبیری تبریز در اصفهان است. دور رفت لیگ برتر فوتسال کشور هفته آینده به اتمام می‌رسد و تیم دبیری در تبریز میزبان آذرخش بندرعباس بوده و تیم مس در تهران مهمان میثاق است.

    معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی: حال عمومی حجاج آذربایجان شرقی خوب است/ آغاز بازگشت حجاج از 7 مهر


    شهریار نیوز: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حال عمومی حجاج آذربایجان شرقی خوب است و از 7 مهر ماه با 9 پرواز به تبریز بازخواهند گشت. به گزارش شهریار سعید شبستری در جلسه ستاد پیگیری حادثه منا که با مشارکت دستگاه های ذی ربط استان برگزار شد، با اشاره به بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج اظهار داشت: در بهترین و عزیزترین روزی که عید تمام مسلمانان بود خاطر همه مسلمانان مکدر و همه عزادار شدند. وی ادامه داد: جمع زیادی از هموطنان ما نیز در ایران اسلامی عزادار شدند و با توجه به عدم همکاری مسوولان سعودی شناسایی حجاج در روزهای اول حادثه با مشکل روبه رو شده بود. معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور و به تبع آن وزیر کشور در زمینه رسیدگی سریع به وضعیت حجاج ایرانی، ستادی نیز در آذربایجان شرقی تشکیل و برای دلجویی و پیگیری وضعیت حجاج اقدامات لازم صورت می گیرد. شبستری همچنین در ادامه این جلسه طی تماس تلفنی با مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی در مکه مکرمه، جویای آخرین وضعیت حجاج ایرانی و آذربایجانی شد. روحی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در این تماس تلفنی اعلام داشت: حجاج آذربایجان شرقی در سلامت کامل به سر می برند و تنها دو نفر مفقود هستند. تقی زاده، جانشین اداره حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی کلی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده ارایه داد و گفت: متاسفانه در حادثه منا تا این لحظه 136 نفر از حجاج کشورمان فوت شده اند و 95 نفر مصدوم و فعلا 344 نفر نیز مفقود هستند. وی خاطرنشان کرد: برگشت کاروان های استان از 7 مهر آغاز و تا 12 مهر با 9 پرواز خاتمه خواهد یافت. در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قایم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و مدیرکل بنیاد شهید استان به عنوان اعضای ستاد منا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

    طی سال‌های گذشته مدیریت هر شهرداری که در تبریز آغاز می‌شود نخستین برنامه‌اش اجتماع پدران شهدا و بازدید از پارک موزه دفاع مقدس تبریز است، همان پروژه‌ای که امروز 20 ساله شده است.
  • نوشته: تبریز سرچ

  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، برای هر ملتی، تاریخ و آنچه که میراث گذشتگان است، گنجینه‌ای است ارزشمند که باید همانند امانتی گرانقدر از نسل حاضر به نسل‌های آینده منتقل شود. ایران، بزرگ کشوری است در پهنه عالم، که با اتکای تاریخی چند هزار ساله و غنی خود، هر مورخی را به تامل وا می‌دارد؛ و در این میان، تاریخ معاصرش، رنگ و بویی دیگر گرفته به واسطه روایت حماسه‌ها و دلاوری‌های فرزندان این مرز و بوم ... سال‌های دفاع مقدس، سند متقن این دلاوری‌ها و رشادت‌ها بوددر راه حفظ دین و وطن تا پای جان و اکنون ما، وارث تاریخ آن روزهای عشق و ایمان هستیم و وظیفه‌ای بس خطیر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره انسان‌هایی که عاشقانه از هستی خود گذشتند تا ما و اسلام و ایران، پاینده و سرفراز زندگی کنیم. شهرداری تبریز در حیطه وظایف اجتماعی و فرهنگی خود، در راستای حفظ و اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و تسری آن در بین نسل جوان جامعه، علاوه بر تدارک برنامه های مختلف فرهنگی، برخی پروژه‌های عمرانی خود را با محوریت دفاع مقدس طراحی کرده است. یکی از این پروژه‌ها، پارک موزه دفاع مقدس واقع در محدوده شهرداری منطقه 2 تبریز است. این پروژه با هدف یادآوری آثار و ارزش‌های 8 سال دفاع مقدس و در مساحتی بالغ بر 5 هزار و 600 مترمربع به انضمام امکانات جنبی، همچون سالن‌های همایش، کتابخانه، پارک، سینما، پارکینگ و دیگر بخش‌های رفاهی و تفریحی در حال احداث است. پارک موزه دفاع مقدس یکی از مراکز فرهنگی است که پس از بهره‌برداری، می‌تواند مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان باشد و در عین حال، مرکزی برای حفظ، انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های آتی محسوب می‌شود. تکمیل نشدن باغ موزه دفاع مقدس پس از 20 سال از کلنگ‌زنی آن همواره مورد اعتراض علاقه‌مندان به فرهنگ دفاع مقدس و پیشکسوتان این حوزه بوده است و به نظر می‌رسد در صورت مشخص شدن برنامه‌ها ظرف چند سال آینده شاهد تکمیل این مکان فرهنگی باشیم. این پارک موزه از سال 74 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اما مسیر 20 ساله پرفراز و نشیب باعث شده است که هنوز شاهد تکمیل این پروژه مهم فرهنگی کلانشهر تبریز نباشیم. هر شهرداری که در تبریز طی سال‌های گذشته آغاز به کار می‌کند از نخستین برنامه‌هایش جمع کردن پدران شهدا و بازدید از پارک موزه دفاع مقدس تبریز است اما در پایان برنامه کاریش تنها چند درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار می‌شود. 20 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد اما هنوز در خم وعده مسئولان مانده است... احداث پارک موزه دفاع مقدس تبریز 20 ساله شد/ با این وضعیت تکمیل این موزه 20 سال دیگر زمان می‌برد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: پارک موزه دفاع مقدس که از ساخت آن 20 سال می‌گذرد و هنوز افتتاح نشده است، برای اتمام نیازمند توجه ویژه و بودجه‌های عمرانی است. عزت‌الله جعفری در آذربایجان‌شرقی نقش جوانان در دفاع مقدس و برنامه‌های بزرگداشت آن را برجسته دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس با محوریت جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل به پیروزی رسید. وی گفت: برنامه‌های 35 گانه در 16 کمیته مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در صورتی که پارک موزه دفاع مقدس به اتمام برسد خواهیم توانست برنامه‌های بیشتری را در این محل برگزار کنیم. جعفری اظهار داشت: کتب متعددی در زمینه تالیف کتب مربوط به شهدا و دفاع مقدس و آثار مکتوب و ماندگار در مورد آنان انجام می‌شود و سعی داریم خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس را پیاده کرده و مکتوب کنیم. وی از پیاده‌سازی 500 ساعت مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس توسط دانشجویان علاقمند خبر داد و گفت: در این زمینه علاوه بر کار پیاده‌سازی شاهد حرکت‌های فرهنگی و تحول‌آفرینی معنوی خوبی هستیم. جعفری از فعال شدن اتاق ضبط خاطرات دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این اتاق به صورت 5 شیفته فعال است و یک هزار ساعت خاطره را ضبط کرده است. وی با اشاره به کمبود اعتبارات مالی در زمینه تکمیل پارک موزه دفاع مقدس اظهار کرد: این پروژه از 20 سال قبل آغاز شده ولی اعتبارات کافی نیست و امسال 700 میلیون تومان بودجه اختصاص یافته اما تنها نامه‌اش را دیدیم و از اعتبار خبری نیست. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تخصیص بودجه کافی و در صورت تداوم این روند، افتتاح باغ موزه دفاع مقدس 20 سال دیگر به طول می‌انجامد و هنوز روی بودجه وعده داده شده دولت برای باغ موزه را ندیدیم. جعفری خاطرنشان کرد: ساختمان اداری پارک موزه دفاع مقدس به اتمام رسیده و مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس با 80 درصد پیشرفت در حال ساخت است و یک هتل نیز در این مجموعه ساخته می‌شود. لزوم جلب مشارکت‌های مردمی استاندار آذربایجان شرقی گفت: جلب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در اجرای پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس ضروری است و نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری به تنهایی کار کند. این پروژه انجام وظیفه در قبال شهداست و همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کنیم. «اسماعیل جبارزاده» عنوان کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه ادای دینی به ساحت شهدای والامقام است، نشان‌دهنده فرهنگ و هنر آذربایجان هم هست به همین دلیل همه هنرمندان آذربایجان باید در تکمیل این مجموعه سهیم باشند. وی افزود: تعیین تکلیف این پروژه یکی از مهم‌ترین تصمیمات سال گذشته است و علاقه‌مندیم این پروژه را تا پایان فعالیت دولت یازدهم به اتمام برسانیم. جبارزاده اظهار کرد: تصویب هرچه سریع‌تر طرح مربوط به این باغ موزه ضروری است و این برنامه باید دقیق، علمی و منطقی و زمان‌بندی آن بر اساس واقعیات باشد. *مساعدت 13 میلیاردی شهرداری تبریز شهردار تبریز هم از اختصاص 13 میلیارد تومان اعتبار برای احیای باغ موزه دفاع مقدس این کلانشهر خبر داد و گفت: 3 میلیارد تومان از این اعتبار برای احیای پروژه و 10 میلیارد تومان نیز برای ساخت ساختمان‌های مجموعه اختصاص می‌یابد. صادق نجفی افزود: با احتساب کمک‌های مالی شهرداری‌های مناطق مختلف در این پروژه طی سال جاری بیش از 20 میلیارد تومان در این طرح هزینه خواهد شد. وی عنوان کرد: شهرداری بر اساس طرح جامع تصویب شده حرکت خواهد کرد و مواردی که در این طرح به آن اشاره شده است، به‌طور اولویت‌بندی شده و بر اساس زمانبندی 4 ساله انجام می‌شود. * سازمان پارک‌های تبریز مجری تکمیل پارک موزه شمیم پایداری شد مطالعات فازهای طراحی پارک شمیم پایداری نیز هم اکنون با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال انجام است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز اظهار داشت: در شهرهای مختلف به یاد شهدا و پاسداشت مجاهدت‌های آنها پارک های یادبودی ایجاد شده و کارهای اجرایی و افتتاح آنها به اتمام رسیده است. محمدحسین حسن‌زاده افزود: پارک شمیم پایداری تبریز نیز با وجود اقدامات خوب و ستودنی که از سوی مدیریت‌های قبلی سازمان و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام یافته، هنوز در مراحل نخست و اولیه به سر می‌برد. وی افزود: هم اکنون همکاران و کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز در محل پارک پایداری مستقر شده‌اند و اقدامات اولیه برای تکمیل این پارک آغاز شده است. حسن‌زاده تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک در کنار ارج نهادن به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌های آن دوران، شاهد گشایش و اجرای پروژه‌ها عمرانی، فضای سبز و زیبایی این پارک خواهیم بود. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با بیان اینکه کارهای زیرساختی این پارک از جمله ایجاد معابر و جدول‌ها برای مطالعات اولیه این طرح‌ها آغاز شده است. حسن‌زاده همچنین با اشاره به انجام اقدامات کارشناسانه برای طراحی اصولی این پارک، اظهار داشت: مطالعات فازهای طراحی پارک شمیم پایداری نیز هم اکنون با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال انجام است. در پایان باید گفت سطر به سطر تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای تاریخ جهان اسلام همیشه زینت‌بخش است چرا که رزمندگان غیور اسلام در اوایل جنگ اگر چه از حیث تجهیزات نظامی چندان قوی نبودند اما از آنجا که مسلح به سلاح ایمان و قرآن بودند، توانستند پرچم فتح و ظفر را به اهتزاز درآورند. مردم آذربایجان‌شرقی 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و این در شان مردم انقلابی آذربایجان که یکی از پایه‌های ثبات، عزت و سربلندی انقلاب اسلامی است، این طور مورد بی‌تفاوتی مسئولان استان قرار گیرد. استاندار آذربایجان‌شرقی، معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی که از رزمندگان دفاع مقدس هستند از زمان تصدی و آغاز به کار در استانداری انصافا چندبار از کارهای اجرایی این موزه بازدید کرده‌ و پیگیر کارهای اجرایی آن و افتتاح آن بوده‌اند و از دفاع مقدس به عنوان یکی از خطوط قرمز خود یاد می‌کنند و حال انتظار است اقدام عملی در این رابطه داشته باشند.

    مروری بر پروژه های عمرانی شهرداری تبریز؛
  • نوشته: تبریز سرچ

  • پارکینگ طبقاتی افلاک نما، پروژه کمکی مدیریت ترافیک در محدوده پل افلاک نما شهریار نیوز: معضل ترافیک در شهرهای بزرگ، از ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است و اگر هدف نهادهای ذیربط، حل این معضل است، بایستی تمامی ابعاد فوق را مورد توجه قرار دهند. یکی از نکات مورد تامل در زمینه ترافیک و مدیریت آن، موضوع مکان یابی مناسب برای پارک اتومبیل هایی است که در معابر عمومی، در حال تردد هستند. هر روزه با تردد در خیابان های شهر، شاهد هستیم که تعداد خودروهای در حال عبور، گاه بیش از ظرفیت معبر است و درصورتی که مکانی برای پارک اتومبیل ها وجود نداشته باشد، پارک دوبله و غیرمقرراتی، بر حجم ترافیک در خیابان می افزاید؛ لذا وجود پارکینگ هایی با ظرفیت و امکانات استاندارد، جزو یکی از ضروریات شهر است. بر این اساس، شهرداری تبریز، بخشی از پروژه های عمرانی خود را به احداث و ایجاد پارکینگ اختصاص داده تا از این طریق نیز به مدیریت ترافیک شهر یاری رساند. یکی ار این پروژه ها، پارکینگ طبقاتی میدان افلاک نما در حوزه شهرداری منطقه 2 است که از بیستم اردیبهشت سال جاری آغاز شده است. این پارکینگ در 4 طبقه و هرطبقه با مساحت 4400مترمربع طراحی شده که در کل، گنجایش پارک 600 خودرو را خواهد داشت. بنا به اعلام شهرداری منطقه 2، میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه، 120میلیارد ریال است و تا کنون حدود 10 درصد از کارهای اجرایی آن، به انجام رسیده است. شهرداری منطقه 2، تاریخ اتمام پروژه را اواخر پاییز سال آینده اعلام نموده است.

    افزایش جان‌باختگان ایرانی به 136 نفر/ 344 مفقودی و 102 مجروح/ 2 زائر مفقود پیدا شدند
  • نوشته: تبریز سرچ

  • شهریار نیوز: رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش تعداد کشته‌شدگان تا 136 نفر خبر داد سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شناسایی مجروحان، جان‌باختگان و مفقودشدگان کماکان ادامه دارد و امیدواریم تا بعدازظهر امروز (شنبه) به آمار جامع‌تری دست پیدا کنیم، اظهار کرد: تا این لحظه تعداد جان‌باختگان ایرانی در فاجعه منا به 136 نفر، مجروحان به 102 نفر و مفقودان به 344 نفر رسیده است. این سازمان تا صبح امروز (شنبه) تعداد مفقودشدگان را 354 نفر اعلام کرده بود که با پیگیری 10 گروه ویژه امداد و پزشکی، این آمار رو به کاهش است. اوحدی همچنین درباره اینکه برخی استان‌ها اعلام می‌کنند، بیشترین کشته‌های فاجعه مکه را داشته‌اند، گفت: این موضوع صحت ندارد، چرا که هنوز آمار به تفکیک استان‌ها مشخص نشده است. او همچنین درباره زمان قطعی انتقال اجساد به کشور توضیح داد: تلاش می‌کنیم تشریفات قانونی را برای تحویل و انتقال اجساد انجام دهیم و در اولین فرصت ممکن و با نخستین پرواز به کشور بازگردانیم. بازگشت دومین زائر مفقودی به کاروانش سازمان حج و زیارت نام یکی دیگر از مفقودشدگان را که به کاروان خود بازگشته اعلام کرد. به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایسنا، «غلامحسین پورسنایی» از کاروان 17248 تهران که در فهرست مفقودشدگان بود، به کاروان خود بازگشته و سازمان حج و زیارت، وضعیت جسمی او را مطلوب اعلام کرده است. اسم این زائر قبلا در فهرست مفقودین به اشتباه «پورنسایی» اعلام شده بود. این سازمان تا شب گذشته (جمعه) تعداد مفقودشدگان ایرانی در فاجعه مکه را 366 نفر اعلام کرده بود که سعید اوحدی صبح امروز (شنبه) از کاهش این آمار خبر داد و تعداد مفقودین را 354 نفر اعلام کرد. این سازمان پیش بینی می‌کند تعداد زیادی از این مفقودان در بیمارستان‌های طائف باشند، برای همین 10 گروه ویژه تجسس را با دریافت مجوز از وزارت حج عربستان تشکیل داده تا امروز سرنوشت مجروحان و مفقودان آن فاجعه را مشخص کند. سازمان حج و زیارت اسامی پیداشدگان را پس از دریافت اطلاعات بیشتر اعلام خواهد کرد. افزایش تعداد کشته‌شدگان ایرانی به 133 نفر رییس سازمان حج و زیارت تعداد زائران ایرانی کشته شده در فاجعه منا را 133 نفر و تعداد مجروحان بستری در بیمارستان را 99 نفر اعلام کرد. به گزارش ایسنا، سعید اوحدی اعلام کرد: آمار مفقودین تاکنون 354 نفر است که تعدادی از آنها در بین مجروحین شناسایی شده‌اند که در حال حاضر در کاروان‌هایشان مستقر هستند. وی همچنین از تشکیل 10 تیم شناسایی ویژه خبر داد و گفت: امروز تعدادی از این تیم‌ها به جده و طائف خواهند رفت. وی اضافه کرد: هم‌اکنون دو تن از زائران ایرانی در بیمارستان جده بستری هستند. همچنین تعدادی از مجروحین به دلیل عمق فاجعه و جمعیت زیاد مجروحان از بیمارستان‌های مکه به طائف منتقل شده‌اند که امروز این تیم‌های ویژه برای شناسایی مجروحان ایرانی به آن بیمارستان‌ها خواهند رفت. رییس سازمان حج و زیارت گفت: وضعیت منا صبح امروز کاملا مدیریت شده و منظم بود و بسیاری از زائران ایرانی سومین رمی خود را انجام دادند. امروز آخرین مرحله از رمی جمرات سه‌گانه است که زائران بعد از نمازظهر این منطقه را به سمت مکه و برای ادامه مناسک حج ترک خواهند کرد. درگذشت قاری بین‌المللی ایران در فاجعه منا «محسن حاجی‌حسنی»، نفر اول مسابقات بین‌المللی امسال قرآن مالزی و امین باوی، عضو گروه تواشیح باقرالعلوم که همراه با کاروان نور به حج تمتع اعزام شده بودند، در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند. «محسن حاجی حسنی»، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی در سال جاری که همراه با کاروان نور به حج تمتع اعزام شده بود در فاجعه منا جان خود را از دست داده است. تا ساعتی پیش نام او در فهرست مفقودان بود، اما «مصطفی حاجی حسنی»، برادر وی، خبر فوت این قاری بین‌المللی را تایید کرد. طبق اعلام شبکه خبر، حاجی حسنی متولد 1369 مشهد مقدس است که در اولین حضورش در مسابقات با کسب مقام دوم کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات مالزی اعزام و به مقام اول مالزی رسید. این قاری بین‌المللی طبق رسم همه ساله به دلیل کسب عنوان نخست بین‌المللی به حج تمتع اعزام شد. بنابر این گزارش، پیکر «امین باوی»، عضو گروه تواشیح باقر‌العلوم خوزستان نیز در سرد‌خانه‌های مکه شناسایی شده و مرگ وی هم قطعی است. مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز شب گذشته آخرین سرشماری از مجروحان فاجعه مکه را منتشر کرد که تعداد آنها به ١٥٩ نفر رسیده بود. یکی از زائران مفقود شده پیدا شد سازمان حج و زیارت از پیدا شدن یکی از ٣٦٦ زائر مفقود شده در فاجعه منا خبر داد. به گزارش ایسنا، محمود جوان با شماره کاروان ١٩٠٣٣ که جزو مفقودشدگان منا بود، به کاروانش مراجعه کرد. سازمان حج و زیارت پس از گذشت دو روز از وقوع حادثه منا، امروز رسما از مفقود شدن ٣٦٦ زائر ایرانی خبر داد که با شناسایی گروهی از زائران در یکی از بیمارستان های سعودی، این تعداد کمتر شده است. مسؤولان حج ایرانی با توجه به انتقال مجروحان به جده و طائف، پیش بینی می کنند جمعیت قابل توجهی از زائران ایرانی مفقود شده برای درمان و رسیدگی در این بیمارستان ها حضور داشته باشند، برای همین گروه ویژه ای از فردا به این دو شهر اعزام خواهند شد تا وضعیت زائران ایرانی را مشخص کنند. همچنین اسامی سه تن از مفقودان به این شرح اصلاح شده است؛ أمین باوی/ کاروان بعثه محسن حسنی کارگر / بعثه مقام معظم رهبری سیدرضا مرتضوی/ ٣٨٠٣٧ رییس سازمان حج و زیارت ابراز کرده تا فردا تکلیف آمار زائران جان باختگان و مجروحان فاجعه منا را مشخص خواهد کرد. اعلام تازه‌ترین فهرست مجروحان ایرانی در فاجعه منا به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت پیشتر تعداد مجروحان ایرانی در فاجعه منا را 85 نفر اعلام کرده بود که براساس اعلام رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، حدود 55 تن از آن ها در مراکز پزشکی حج و زیارت ایران تحت درمان هستند. رییس سازمان حج ابراز امیدواری کرده که 30 تن از زائران ایرانی که هم اکنون در بیمارستان های سعودی بستری هستند را تا فردا به مراکز درمانی حج و زیارت منتقل کند. براساس اعلام این سازمان 366 زائر در فاجعه منا مفقود شده‌اند که گفته می‌شود برخی از آن‌ها به بیمارستان های جده و طائف منتقل شده اند، بر همین اساس فردا گروه ویژه ای برای تعیین وضعیت آن ها به این دو شهر اعزام خواهد شد. این سازمان پیش از این نیز اعلام کرد، تعداد این مفقودین با شناسایی برخی از آن ها در بیمارستان های سعودی کاهش یافته است.

    درآستانه بازي بزرگ هفته روزي كه هواداران پرسپوليس تراكتور را تشويق كردند



    یکی از قدیمی ترین مسابقات دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در اسفند 1355 با اتفاقات و حواشی جالبی همراه شد. به گزارش کاپ، دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی در حضور انبوه هواداران پرسپولیس در امجدیه در حالی برگزار شد که مسابقه با اتفاقات غیر منتظره ای همراه شد. در این مسابقه پرسپولیس با یک گل به خودی عقب افتاد و پس از آن هواداران این تیم تراکتور سازی را مورد تشویق قرار دادند. از طرف دیگر بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند که تراکتوری ها در جریان مسابقه به آن ها فحاشی کرده اند. با هم مروری داریم برآنچه در کیهان ورزشی در ارتباط با این مسابقه نقل شد. 21 اسفند 1355- کیهان ورزشی شماره 1188 پرسپولیس (0) 1 علی پروین (87) تراکتورسازی(0) 1 احد دیانی (51) مدافع تیم پرسپولیس پرسپولیس: حسین قره خانلو، جمشید رشیدی، یعقوب فاطمی مقدم، احد دیانی (محمد مایلی کهن ازدقیقه 70)، محمد دادکان، علی پروین (کاپیتان)، پرویز قلیچ خانی، محمدرضا خلعتبری، اسماعیل حاج رحیمی پور، محمدرضا زادمهر (صفر ایرانپاک از دقیقه 65)، علیرضا عزیزی ذخیره ها: وازگن صفریان، بهرام میرشیبانی، اصغر ادیبی تراکتورسازی: اکبر مالکی، ابراهیم طهماسبی (ایوب شارقی از دقیقه 77)، خلیل سلیمی (کاپیتان)، منوچهر کبیریان، ناصر میرزایی، اصغر نوروزی (رحیم مهرنمای اقدم ازدقیقه 65)، تقی اخطاری، منصور کاویان پور، کامل انجینی، جلیل صدیق احمدی (82)، پرویز مظلومی، عباس کارگر ذخیره ها: داریوش حاج رشیدی، مجید ناظمی داور: منوچهر نظری با کمک هروس باغومیان و مصطفی ممیز تماشاگر: 30 هزار تن بازیکنان اخطاری: ابراهیم طهماسبی، ناصر میرزایی و تقی اخطاری امجدیه (جمعه 20 اسفند 1355) تراکتورسازی در پایتخت قلب پرسپولیس را لرزاند زیرا تیمی که برای گرفتن یک امتیاز و تساوی به میدان آمده بود تا دقیقه 87 با گل غافلگیرکننده احد دیانی به دروازه تیمش یک بر صفر پیش بود. در به ثمر رسیدن این گل ناصر میرزایی و پرویز مظلومی (بهترین بازیکنان تراکتورسازی) سهمی بسیار داشتند. سرانجام علی پروین بهترین پرسپولیس بود که با گل زیبا پرسپولیس را سه دقیقه قبل از پایان مسابقه از شکستی دور از انتظار رهانید. تراکتورسازی قصد داشت به هر ترتیب شده از پرسپولیس امتیاز بگیرد و ابتدا با حالتی شتاب زده مسابقه را با وقت کشی دنبال کرد. شیوه وقت کشی تبریزی ها بسیار ضد فوتبال و ناستودنی بود.




    نیمه اول با برتری بی ثمر پرسپولیس به پایان رسید. مدافعان تیم تراکتورسازی با دادن توپ به مالکی (دروازه بان) بازی را از حرکت می انداختند. فشار پرسپولیس از جناح راست بود و یاران این تیم با حاج رحیمی پور بازی می کردند. در حالی که عزیزی در جناح چپ فراموش شده بود. از جناحی که حاج رحیمی پور حمله می کرد میرزایی مدافع جنگنده و موفق بود. میرزایی، کاویان پور و کارگر سه بازیکن خوب تراکتورسازی برابر رشیدی، پروین و حاج رحیمی پور به خوبی مقاومت می کردند و با پاس های زمینی کوتاه سعی به حفظ توپ داشتند. بازیکنان خط میانی تراکتورسازی با اینکه با تکنیک سه هافبک پرسپولیس به هیچ وجه هم قدرت نبودند مع هذا با جنگندگی و دوندگی جدالی سخت با حریفان می کردند. ضمن آنکه خلعتبری بازیکنی موفق نبود و قلیچ خانی هنوز در تیم جدید خود را نیافته است. در خط حمله تراکتورسازی دو مهاجم موفق داشت. کارگر پرتلاش و متعصب در گوش چپ و پرویز مظلومی خطرناک که برخلاف همیشه این بار پرتحرک و بی آرام می نمود. در تیم پرسپولیس تا قبل از اینکه پروین به خط حمله (گوش چپ) بیاید، محمد زادمهر بهترین بود و در همه جناح های خط حمله حرکت می کرد. ضربه سر او در برابر دو مدافع بلندقد حریف بازیکنی را می خواست تا آن را جمع کند و نتیجه بگیرد. تراکتورسازی پس از 11 دقیقه با شوت مظلومی خودی نشان داد. در حالی که شوت سرکش قلیچ خانی و ضربه آزاد علی پروین (که به دیرک) خورد. اوج خطرآفرینی پرسپولیس بود. در نیمه دوم تراکتور بعد از ضربه سر انجینی- که به دیرک دروازه خورد- به گل برتری دست یافت و از این لحظه پرسپولیس سرآسیمه بازی را ادامه داد و تراکتورسازی برای حفظ این موقعیت بیشتر جنگید و حتی بازی حساب شده تری ارائه داد. پرسپولیس دو تعویض انجام داد و تراکتورسازی سه بازیکن را عوض کرد. پروین به خط حمله پیوست و سرانجام کارش را کرد. در حالی که عزیزی به خط میانی و قلیچ خانی به خط دفاع رفت. تیم تراکتورسازی در طول بازی- به ویژه بعد از گل- بر سر هر توپ چند بازیکن جنگنده و خشن داشت. در حالی که علیرضا عزیزی مدعی بود که خشونت مردان تراکتور با فحاشی بعضی از آنان همراه بود. پرسپولیس در این دیدار 19 کرنر زد و 27 اوت به دست آورد. اوت هایی که اغلب برای وقت گذرانی بود. سهم تبریزی ها در این میان 5 کرنر و 9 اوت بود. اولین جرقه را پرسپولیسی ها در دقیقه سوم بازی روشن کردند. تعارف کبیریان و سلیمی دو مدافع تبریز فرصتی بود برای حاج رحیمی پور و این یکی در جایی که قصد داشت توپ را به گوشه دروازه بکوبد از کنار دیرک دروازه گذشت. دفاع تبریز در این لحظات و حتی تا پایان نیمه اول علیرغم رشادت و از خودگذشتگی با شتاب عمل می کرد. به خصوص حضور همه پرسپولیسی ها در زمین تراکتور کار را بر مدافعان این تیم سخت مشکل کرده بود. حملات پرسپولیس پایانی نداشت چراکه بعد از دو خطری که زادمهر و عزیزی ایجاد کردند خلعتبری توپ را از جناح راست به تور بیرونی دروازه کوبید. از نیمه دوم پرسپولیس همچنان می کوبید و یک اتفاق تمام تاکتیک ها و اساس بازی تیم را به هم ریخت. آنچنان که حتی برای لحظاتی تماشاگران پرسپولیس هم که برترین امتیاز این تیم هستند به این تیم پشت کرده و فریا «تراکتور تراکتور» سردادند.




    در آغاز نیمه دوم ضربه سر انجینی که به دیرک دروازه پرسپولیس خورد نوید از لاک دفاعی بیرون آمدن تبریزی ها را می داد که به دنبال آن با به وقوع پیوستن گل پرسپولیسی ها برای تراکتور، این تیم را بر آن داشت که از آنچه به دست آورده با چنگ و دندان دفاع کنند. گل تراکتور چنین حاصل شد که بر سر یک توپ اصرار مظلومی و حفظ توپ از احد دیانی پیش آمد و دیانی چاره کار را بر آن دید که به دروازه بان خود توپ را دهد و غائله را ختم نماید و عدم تشخیص صحیح او در این کار توپ را به درون دروازه خود فرستاد. در این حال تلاش قره خانلو بی نتیجه می نمود و بدین ترتیب بود که تراکتور صاحب گل پیروزی شد. دقیقه 67 یک و دوی زارعی و انجینی با فرار مظلومی همراه بود که با فداکاری قره خانلو توپ مهار شد. دقیقه 75 تراکتور جلوی دروازه پرسپولیس طوفان برپا کرد. نخست به دنبال یک کرنر قلیچ توپ را از دهانه دروازه بیرون کشید. کارگر بهتر از همه این توپ را مجددا به دروازه کوبید که باز هم قره خانلو توپ را مهار کرد. در دقیقه 87 بر روی توپی که از جناح راست برای پروین سانتر شده بود او خلیل سلیمی را مغلوب خود ساخت. وقتی سلیمی تسلیم شد نوبت مالکی بود که نظاره گر توپ در زیر سقف دروازه خود شد.

    توقف اتوبوس سیار صنایع دستی در پارک ائل گلی تبریز



    شهریار نیوز: اتوبوس سیار صنایع دستی با توقف در ورودی پارکینگ اصلی پارک بزرگ ائل گلی، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. به گزارش شهریار به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، انواع صنایع دستی کشور در داخل این اتوبوس به معرض دید و فروش گذاشته شده است. حسن نیکزاد مبتکر این اتوبوس در خصوص ایده خلاقانه خود گفت: همیشه دوست داشتم کاری کنم که صنایع دستی به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد، تا اینکه فکر این اتوبوس به ذهنم رسید و آن را عملیاتی کردم. نیکزاد که خود هنرمند رشته چوب است ادامه داد: اتوبوس صنایع دستی تا کنون اکثر شهرهای ایران را گشته و همانند سایر شهرها، در تبریز نیز توقفی یک ماهه خواهیم داشت. وی افزود: در مدتی که به یک شهر می رویم، سعی می کنیم روستاها و شهرستانهای اطراف را هم بگردیم و صنایع دستی را به دست کسانی که امکان حضور در نمایشگاهها را ندارند برسانیم.



    نیکزاد با بیان اینکه اتوبوس ما در واقع نمایشگاهی در ابعاد کوچک است، اظهار داشت: خوشحالم که توانسته ام در زمینه جذب مردم به صنایع دستی قدمی بردارم. این هنرمند خلاق با اشاره به این که میزان فروش برایش اهمیت چندانی ندارد، ادامه داد: برای من مهم این است که افرادی که پا به اتوبوس می گذارند با لبخند از آن خارج می‌شوند و این طرح برایشان جذابیت زیادی دارد. گفتنی است، اتوبوس سیار صنایع دستی تا نیمه نخست مهرماه امسال در ورودی پارکینگ اصلی تفرجگاه ائل گلی مستقر بوده و بازدید از آن برای عموم شهروندان آزاد می باشد.

    ترکی داور احتمالی بازی بزرگ هفته محسن ترکی از کمیته داوران خواسته بود تا قضاوت بازی استقلال – نفت را به او بسپارند اما عنایت و همکارانش با این درخواست مخالفت کردند تا ترکی خود را آماده حضور در تبریز و قضاوت بازی تراکتورسازی- پرسپولیس کند.



    به گزارش "ورزش سه" کمیته داوران محسن ترکی را برای قضاوت بازی حساس تراکتورسازی مقابل پرسپولیس برگزیده. داوری که چند سال قبل و بعد از خوردن توپ به سینه حاجی صفی آن را پنالتی اعلام کرد تا از آن به بعد مورد غضب هواداران تراکتورسازی قرار بگیرد. گفته می شود ترکی علاقه ای به سوت زدن این بازی نداشته و از کمیته داوران خواسته بود تا قضاوت بازی استقلال – نفت را به او بسپارند اما عنایت و همکارانش با این درخواست مخالفت کردند تا ترکی خود را آماده حضور در تبریز و قضاوت بازی تراکتورسازی- پرسپولیس کند. ترکی در گفتگوی خود با کمیته داوران حرف های جالبی به زبان آورده. او گفته که دوست ندارد بعد از فغانی و صالحی، سومین قربانی داوری بازی های پرسپولیس باشد. فغانی و صالحی دو داوری هستند که بعد از بازی های پرسپولیس مقابل ذوب آهن و سایپا از قضاوت محروم شدند. محسن ترکی که علاقه ای به محرومیت ندارد به همین خاطر و البته آن خاطره پنالتی حاجی صفی از قضاوت بازی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی طفره می رفت که البته با مخالفت کمیته داوران مواجه شد. حالا ترکی خود را آماده قضاوت این بازی می کند. دیداری که برای هر دو تیم و مربیانش حائز اهمیت است.

    جلالی به اخباری و تراکتور رسید تقابل تیم فوتبال سایپا و تراکتورسازی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی اتفاقات جالبی را رقم خواهد زد.



    به گزارش "ورزش سه"، در دو دیدار سیاه جامگان و سایپا و همچنین تراکتورسازی و صبای قم در مرحله یک هشتم جام حذفی اتفاقاتی رخ داد که جدال سایپا و تراکتورسازی را در آینده به یک بازی حساس و سراسر تقابل تبدیل می‌کند.
    جلالی قبل از هر چیز باید با خاطرات یکی دو سال گذشته‌اش در تبریز روبه‌رو شود، آقا معلم که نتوانست در این تیم پرطرفدار آنطور که می‌خواست، نتیجه بگیرد و خیلی زود و با بی میلی تبریز را ترک کرد، هنوز تبریز را فراموش نکرده و دلیل آن هم مصاحبه‌های گاه و بیگاه این سرمربی فوتبال در باره تراکتورسازی است. جلالی حالا یک بار دیگر به تراکتورسازی رسیده، در جدالی که به نظر می‌رسد خیلی فراتر از یک بازی معمولی در لیگ برتر باشد. مجید جلالی در حالی به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت که تیمش 120 دقیقه مقابل سیاه جامگان حرفی برای گفتن نداشت و در ضربات پنالتی و با تجربه بازیکنانش توانست به این مرحله از رقابت‌ها برسد، این به طور حتم برای سایپا و جلالی در رویارویی با تراکتورسازی امتیاز مثبتی نخواهد بود اما اتفاق دیگری هم در دیدار صبای قم و تراکتورسازی رخ داد که کمی معادله تراکتورسازی و سایپا در یک چهارم نهایی را پیچیده‌تر خواهد کرد. مهرداد طهماسبی که با انگیزه مقابل تیم سابقش قرار گرفت و فرصت بازی پیدا کرده بود، نمایش خوبی داشت و این انتظار وجود داشت که این دروازه‌بان در ادامه بازی‌های جام حذفی هم مقابل حریفان به میدان برود اما اخراج او در این دیدار باعث شد تا در یک چهارم نهایی جام حذفی، دروازه تراکتورسازی باز هم به اخباری برسد. بازیکنی که جدایی‌اش از سایپا حرف و حدیث‌های زیادی داشت و انتقادهای زیادی به آن می‌شد اما این دروازه‌بان جوان ترجیح داد قبل از هر کاری خدمت سربازی خود را در تراکتورسازی به پایان برساند تا با خیال راحت فوتبالش را ادامه دهد. حالا با رویارویی تراکتورسازی و سایپا در یک چهارم نهایی و البته محرومیت طهماسبی، اخباری باید روبه‌روی تیم سابقش به میدان برود و خودنمایی کند. این یکی از اتفاقات خاص این دیدار خواهد بود که می‌تواند حسابی در داغ شدن بازی تاثیر داشته باشد.
    اما مصاف تراکتورسازی و سایپا به تقابل سرمربی سابق تراکتورسازی با این تیم یا دروازه‌بان سابق سایپا، با شاگردان جلالی ختم نمی‌شود و موضوع مهم‌تری هم این بازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، چیزی که شاید بتواند جلالی و تیمش را از گردونه رقابت‌های جام حذفی خارج کند و البته انگیزه بالایی برای تراکتوری‌ها باشد. مجید جلالی در طول ماه‌های گذشته بارها و بارها به حضور سربازها در تراکتورسازی اعتراض کرده و همین باعث دلخوری بسیاری از بازیکنان تراکتورسازی از جمله اخباری، بختیار رحمانی، شجاع خلیل‌زاده، سروش رفیعی، سینا عشوری و ... شده است و در برخی از موارد این بازیکنان جواب جلالی را هم دادند. به همین دلیل جدال تراکتورسازی و سایپا با طعم سرباز همراه خواهد بود و به طور حتم جلالی باز هم قبل و بعداز بازی در خصوص حضور این بازیکنان در ترکیب تراکتورسازی حرف خواهد زد و این می‌تواند فرصت خوبی برای تراکتورسازی باشد تا با بهره‌گیری از این حاشیه، در کورس مسابقات جام حذفی بماند.

    گزارشی از آمادگی ایستگاههای خط یک مترو تبریز برای افتتاح

    در آستانه افتتاح فاز نخست خط اول متروی تبریز؛ افزایش امید به توسعه، با حضور مسافرین در ایستگاه های مترو تبریز شهریار نیوز: طبق اعلام سازمان قطار شهری، پنجشنبه آینده، پنجم شهریور ماه، شهروندان تبریزی، شاهد افتتاح فاز نخست از خط اول قطار شهری تبریز خواهند بود. این اتفاق، برای تبریز که نفسش از حجم ترافیک به شماره افتاده، اتفاقی میمون و مبارک است تا بلکه طلسم راه اندازی شبکه قطار شهری تبریز بشکند و بقیه بخش ها و خطوط آن نیز، هر چه سریعتر، به مرحله بهره برداری برسد. بحث راه اندازی فاز یک متروی تبریز از آن جا عینیت یافت که به تدبیر شهردار تبریز، واگن های مانده در گمرک بندرعباس، با هزینه خود شهرداری و بدون دریافت کمک مالی دولت ترخیص و به تبریز منتقل شد. ماه گذشته نیز دو رام دیگر از سری واگن های خط اول، به همین ترتیب وارد تبریز گردیده و در حال حاضر، مرحله مونتاژ و تست را سپری می کند.
    فاز نخست خط یک قطار شهری تبریز، به طول ۷کیلومتر، از ایستگاه ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار در ابتدای بلوار ۲۹ بهمن، امتداد دارد و قرار است با آغاز بهره برداری از این فاز، مسافران این مسیر بتوانند با استفاده از مترو به مقصد برسند.
    اما در این میان، نباید نقش ایستگاه های مترو را کم اهمیت تر از دیگر بخش های آن دانست. شاید به جرات بتوان گفت که ایستگاه های مترو خود جاذبه ای برای شهروندان در استفاده از این وسیله نقلیه هستند و هرچه امکانات اولیه رفاهی این مکان ها زیاد و از طرح ها و المان های چشم نوازی برخوردار باشند، اثرات منفی زمان انتظار در آن جا، به حداقل خواهد رسید.
    در مسیر فاز نخست خط اول متروی تبریز، ۶ ایستگاه احداث شده است که شهروندان برای استفاده از مترو، به این ایستگاه ها مراجعه خواهندکرد. بر همین اساس و به منظور آشنایی با این ۶ ایستگاه، مشخصات آن ها را مرور می کنیم.
    اولین ایستگاه در میدان ائل گلی قرار دارد. این ایستگاه در دو طبقه و به صورت هم سطح طراحی و برای ورود و خروج مسافران نیز، دو ورودی در نظر گرفته شده است. مساحت ایستگاه ائل گلی ۴۱۵۰ مترمربع اعلام شده است.

    ایستگاه دوم از جمله ایستگاه های کم عمق این مسیر است که به نام ایستگاه سهند معروف است. این ایستگاه در فضایی به مساحت ۶۳۹۵ مترمربع و در دو طبقه احداث شده است. مسافران این ایستگاه می توانند برای ورورد و خروج، از ۳ ورودی موجود استفاده کنند.

    ایستگاه سوم یا همان ایستگاه امام رضا، پذیرای مسافران فلکه امام رضای جاده ائل‌گلی خواهدبود. این ایستگاه نیز به صورت کم عمق و در دوطبقه ساخته شده است. مساحت آن نیز۶۲۴۴ مترمربع می باشد. برای مسافران این ایستگاه، ۳ورودی در نظر گرفته شده است.

    به ایستگاه چهارم می رسیم که آن هم یک ایستگاه کم عمق است با مساحتی معادل۵۹۴۳ مترمربع و بنام ایستگاه خیام شناخته می شود. ایستگاه خیام، در فلکه خیام جاده ایل گلی واقع است در دوطبقه و با ۳ ورودی طراحی و اجرا شده است.

    اما ایستگاه پنجم این مسیر، یعنی ایستگاه ۲۹ بهمن، در ارتفاعی بلندتر از سطح زمین احداث شده است. ساختمان این ایستگاه در دو طبقه و با ۷۳۱۸ مترمربع مساحت، طراحی شده و برای مسافرانی که در ابتدای جاده ائل گلی، قصد سوار شدن به مترو و یا پیاده شدن از آن را دارند، دو ورودی تعبیه شده است.

    و آخرین ایستگاه فاز نخست خط یک، ایستگاه استاد شهریار است که آن هم به شکل یک ایستگاه ارتفاعی و با مساحت ۵۳۴۹ مترمربع ایجاد شده است. تعداد طبقات ایستگاه استاد شهریار دو و تعداد ورودی های این ایستگاه نیز، دو ورودی می باشد.

    بر اساس گزارش سازمان قطار شهری تبریز، عملیات عمرانی تمامی این ایستگاه ها، به اتمام رسیده و تنها، طراحی و نصب پاره ای از المان ها یا طرح های فضای داخلی جهت زیباسازی محیط داخلی ایستگاهها باقی مانده که آن‌ها نیز در حال طراحی و اجرا هستند. بنابراین حضور شهروندان در این ایستگاه ها بدون هیچ مشکلی صورت خواهدگرفت.
    این اقدام، به عنوان اولین گام در راه اندازی متروی تبریز، از آن نظر مهم است که حکایت از نگاه ویژه شهرداری به رفع مشکلات ترافیکی و تامین آسایش شهروندان می کند.
    اما امروز، امیدواریم با شکسته شدن طلسم آغاز به کار متروی تبریز، شاهد راه اندازی دیگر فازهای خط نخست و خطوط قطار شهری تبریز در کمترین زمان ممکن باشیم.

    جدول مسابقات لیگ برتر


    نصرنیوز گزارش می‌دهد/ تقابل زودهنگام تراکتورسازی و نفت، تداعی‌کننده جمعه سیاه


    به گزارش نصرنیوز، فردا دومین روز از هفته اول لیگ برتر خلیج‌فارس در دوره پانزدهم پیگیری می‌شود و در مهم‌ترین دیدار هفته، تراکتورسازی در تبریز، از ساعت 18 میزبان نفت تهران است.

    تکرار تراژیک ترین دیدار تاریخ لیگ برتر
    تراژیک ترین دیدار تاریخ لیگ برتر، عنوانی است که نخستین بار توسط میثاقی گزارشگر برنامه نود در وصف بازی جنجالی و تاریخی تراکتورسازی و نفت در آخرین هفته لیگ برتر دوره گذشته به کار گرفته شد. حال پس از چند ماه بار دیگر، یک جمعه دیگر و یک یادگار امام (ره) دیگر قرار است میزبان بازی باشند که هیچ موقع از ذهن هواداران فوتبال پاک نخواهد شد. دیداری که قرار بود چهره قهرمان لیگ برتر را مشخص کند؛ در آن دیدار تراکتورسازی علی‌رغم برتری در ابتدای بازی برده را با تساوی عوض کرد و درنهایت نیز شایعه مساوی کردن سایپا و سپاهان، انگیزه سرخ پوشان را برای ادامه مسابقه از بین برد تا با به صدا درآمدن سوت پایان بازی آن‌ها و به همراه هواداران فریب‌خورده خود سرخوشانه به شادی ناپایدار بپردازند.

    فغانی، چهره نابخشودنی حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره)
    در اقدامی عجیب در واپسین روزهای باقی‌مانده به دیدار حساس 2 تیم که به «فینال لیگ برتر» شهرت یافته بود، علیرضا فغانی به‌عنوان داور مسابقه برگزیده شد. تصمیمی که چندان به مذاق تراکتوری‌ها خوش نیامد و علت آن اشتباهات این داور بین‌المللی در هفته‌های گذشته لیگ برتر به‌ویژه در بازی سرخ پوشان با سپاهان اصفهان بود. بااین‌حال این اعتراض‌ها در آن مقطع چندان رسانه‌ای نشد و از طرفی پخش گزارشی در خصوص این داور از برنامه نود، چهره مثبتی به فغانی داد و افتخارات او ازجمله حضور در جام جهانی 2014 و قضاوت دیدار فینال جام ملت‌های آسیا 2015 را یادآور شد و همین موضوع شاید تا حدی از تصور ذهنی منفی هواداران نسبت به این داور کاست. بااین‌حال او در طول بازی در 2 مورد تصمیماتی که گرفت که حسابی جنجال‌ساز شد که اولی اخراج آندرانیک تیموریان از بازی و دومی اعلام نکردن خطای منجر به پنالتی روی فرید بهزاد کریمی بازیکن تراکتورسازی بود. این اشتباهات منجر شد هوادارانی که دوست داشتند با کسب جام و دیدن پیروزی تیم محبوبشان به خانه‌های خود برگردند، همراه با شکستن صندلی‌ها اعتراض خود را به داور مسابقه نشان دهند. محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران، که مدیریت کمیته پیگیری حوادث این دیدار را بر عهده داشت در تاریخ چهارشنبه 30 اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در جمع‌بندی گزارش‌های خود در بازی تراکتورسازی با نفت تهران به این نتیجه رسیدیم که داوری این دیدار درنتیجه تأثیر داشته و ضعف داوری مسبب این اتفاقات شده است، اما تعمدش برای ما هنوز مشخص نیست. سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی نیز دراین‌باره اظهار داشت: تمام آتش‌ها از گور داور بیرون می‌آید. اگر داور دقت می‌کرد کار به اینجا نمی‌رسید! حتی اگر نفت تهران با شکست ما قهرمان می‌شد. حالا اما تمام مسئولان اتفاق را به هم پاس می‌دهند و می‌گویند نیمکت تراکتور مقصر بود با پسر تونی اولیویرا.

    داور تا اطلاع ثانوی محروم است!
    در کنار آن‌ها بسیاری از بازیکنان، مربیان، کارشناسان، مدیران، نمایندگان مجلس و ... داور را مقصر اصلی اتفاقات دانستند اما پس از مدت‌ها جنجال طی حکمی عجیب -که اعتراضات بسیاری را متوجه خود ساخت- فغانی تا اطلاع ثانوی از قضاوت در مسابقات محروم شد. در اولین واکنش، شهریاری مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی به این حکم اعتراض کرد و با اعلام اینکه مسبب اصلی تمام اتفاقات ازنظر باشگاه فغانی داور مسابقه است، تصریح کرد: اصلاً این بدون معنی است که در حکم نوشته‌اند داور تا اطلاع ثانوی محروم است. باید مدت محرومیت مشخص شود وگرنه ممکن است همین شنبه آینده بگویند محرومیت فغانی تمام شد. البته همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اخیراً برخی تعدادی از مسئولان داوری فدراسیون فوتبال از بازگشت فغانی به میادین خبر دادند؛ از طرفی هم کنفدراسیون فوتبال آسیا از این داور بین‌المللی برای قضاوت در دیدار تیم‌های گوانگجو و کاشیوا در جام باشگاه‌های آسیا دعوت کرده است.

    تساوی 2-2 سپاهان و سایپا
    اما عجیب‌ترین اتفاق آن دیدار جنجالی، پیچیدن شایعه دروغین تساوی تیم‌های سپاهان و سایپا و درنتیجه قهرمانی تراکتورسازی بود. هرچند پس از حرف‌وحدیث‌های بسیار از افراد مختلفی همچون بی‌سیم به دست‌ها، م.م یا آنتونیو کاردوسو به‌عنوان مسبب پخش این خبر کذب نامبرده شد، اما درنهایت نتیجه خاصی از عامل آن به دست نیامد تا این موضوع تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سؤالات بی‌جواب تاریخ فوتبال ایران شود. این شایعه در دقایق وقت تلف‌شده بازی به گوش هواداران و بازیکنان رسید و باعث شد تراکتوری‌ها دیگر دست از حمله بردارند و با اتلاف وقت و دفاع اتوبوسی از قهرمانی که فکر می‌کردند به آن رسیده‌اند، حفاظت کنند. پس از سوت مسابقه نیز مربیان و بازیکنان به همراه هواداران برای دقایقی شادی کردند اما این خوشحالی‌ها دوام چندانی نداشت و با رسیدن خبر واقعی برد سپاهان و قهرمانی اصفهانی‌ها، آب سردی به پیکره همه آنان و به‌ویژه تونی اولیویرا ریخته شد. اما قرین شدن این شایعه با قطع تلویزیون رختکن تیم نفت و اختلال در تلفن‌های همراه و بالاتر از همه آن‌ها تائید خبر قهرمانی تراکتورسازی توسط ناظر مسابقه و گوینده ورزشگاه، بسیاری را به عمدی بودن این موضوع مشکوک کرد. البته مسئولان مخابرات و حتی وزیر ارتباطات خبر قطع شدن کامل تلفن‌های همراه را دروغ خواندند و آن را اختلالات موقتی عنوان کردند. از طرفی هم اعلام قهرمانی سپاهان توسط ساعی گزارشگر بازی موجب شد بازهم این سؤال پیش بیاید که چطور در بخشی از استادیوم تلویزیون قطع شده بود و در بخش دیگر ازجمله جایگاه گزارشگر و جایگاه خبرنگاران‌همه از نتیجه واقعی دیدار سپاهان مطلع بودند؟!

    دیداری که به تاریخ پیوست
    هرچند حوادث این مسابقه برای مدت‌ها موردتوجه رسانه‌های ایرانی و خارجی بود، اما به‌مرورزمان و به‌ویژه پس از صدور حکم فدراسیون فوتبال کم‌کم از تب‌وتاب اعتراضات کاسته شد و خیلی‌ها آن را جمعه سیاهی نامیدند که دیگر به تاریخ پیوست. ازجمله محمد ایران پوریان کاپیتان تراکتورسازان در همین رابطه تأکید می‌کند: بازی هفته پایانی ما با نفت در فصل گذشته به تاریخ پیوست و تلاش داریم روند رو به رشدی داشته باشیم. تونی اولیویرا سرمربی سرخ‌ها نیز اخیراً در اردوی این تیم در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: آن بازی تمام شد و گذشت... دلیل ندارد که به آن بازی فکر کنم. ما ورق را عوض کرده‌ایم و یک صفحه جدید پیش روی ماست که آن‌هم فصل جدید است. فقط به این فصل فکر می‌کنیم.

    منصوریان: دوست نداشتم به این زودی به تبریز بازگردم؛ بازیکنان نفت: دیدار با تراکتور حساسیت خاصی ندارد!
    پس‌ازآنکه مسابقات لیگ برتر دوره پانزدهم قرعه‌کشی شد، در یکی از جالب‌ترین اظهارنظرها علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران اعلام کرد: از شرایط و نحوه قرعه‌کشی راضی نبودم، من دوست نداشتم حداقل به این زودی به تبریز برویم و با تراکتورسازی بازی کنیم اما حالا باید در هفته اول در تبریز مهمان تراکتورسازی باشیم. البته وی مدتی بعد در اظهارنظری که کمی چرخش در آن مشاهده می‌شد، گفت: بازی با تراکتورسازی دیگر آن حساسیت هفته پایانی لیگ چهاردهم را ندارد چون فصل گذشته حکم فینال لیگ چهاردهم را داشت اما در حال حاضر شروع مسابقات لیگ پانزدهم است. تنها یادگاری که از بازی هفته پایانی لیگ گذشته برای ما باقی‌مانده بازی جوانمردانه‌ای است که تیم نفت از خود به معرض نمایش گذاشت و مهم‌ترین پیامد آن بازی نیز میهمان‌نوازی آذری‌ها بود. وحید حمدی نژاد بازیکن این تیم نیز می‌گوید: شاید یکسری به خاطر اتفاقات دیدار پایانی فصل گذشته به این دیدار حساسیت بدهند اما به‌شخصه برای خود من بازی با تراکتورسازی حساسیت خاصی ندارد. ما اگر می‌خواهیم جزو مدعیان باشیم باید بدون توجه به این حساسیت‌ها کارمان را انجام دهیم و از روز اول به 3 امتیاز فکر کنیم. ایمان مبعلی بازیکن باتجربه نفتی‌ها هم معتقد است: دیدار سخت و حساسی است اما برای ما فقط سه امتیاز آن اهمیت دارد و به حساسیتش توجهی نداریم. نتیجه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هر نتیجه‌ای هم که رقم بخورد بازی فوتبال است و نباید به آن حساسیت نشان داد.

    به دنبال شروعی قدرتمند
    همان‌طور که از اظهارات بازیکنان و کادر فنی 2 تیم مشخص است، آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند که این بار از همان روز نخست برای قهرمانی بجنگند تا تکلیف مشخص شدن قهرمان حدالامکان به روزهای آخر نکشد. به همان صورتی که نفت در 2 سال گذشته تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما نتوانست آن را تصاحب کند، تراکتورسازی نیز 3 بار بافاصله امتیازی بسیار اندک جام را از دست داد و به‌عنوان نائب قهرمانی رسید. این بار منصوریان و اولیویرا می‌خواهند با شروعی قدرتمند از تک‌تک بازی‌ها 3 امتیازها را بگیرند تا شاید این بار اشتباهات داور، خبر دروغ، کم‌کاری بازیکن و ... نتواند مانع تحقق رویای آن‌ها برای بوسیدن جام قهرمانی باشد.

    تقابل دستیاران کارلوس کیروش از نکات جالب این دیدار این است که سرمربیان هر 2 تیم روزگاری دستیار کارلوس کیروش سکان‌دار حال حاضر تیم ملی بودند. تونی اولیویرا که هم‌وطن کیروش است مدتی در تیم‌های ملی پرتغال و امارات وی را همراهی می‌کرد. منصوریان نیز در اواخر مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014، به‌عنوان آنالیزور و کمک‌مربی به لیست دستیاران سرمربی پرتغالی تیم ملی اضافه شد و پس از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در نگاهی دیگر جدال پیرترین مربی لیگ برتر یعنی تونی اولیویرا با یکی از جوان‌ترین همتایان خود می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

    چهره‌های ویژه، از بیرانوند تا صادقیان
    دیگر تقابلی که به جذابیت این مسابقه اضافه می‌کند، قرار گرفتن بازیکنانی همچون علیرضا بیرانوند، پیام صادقیان و وحید حمدی نژاد برابر تراکتورسازی است. علیرضا بیرانوند در حالی مقابل تراکتور به میدان می‌رود که در فصل نقل و انتقالات نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای سنگربانی تبریزی‌ها به شمار می‌رفت و حتی در مذاکره با این باشگاه به توافقی اولیه نیز دست یافت. اما موضوعی که حضور یک لرستانی دیگر در درون دروازه تراکتوری‌ها را منتفی کرد درخواست دستمزد 900 میلیونی او از این تیم بود؛ درخواستی که خیلی زود با مخالفت مدیران سرخ پوشان مواجه شد و آن‌ها ترجیح دادند به‌جای پرداخت این مبلغ سنگین، محمدرضا اخباری را با حقوق مصوب سربازی یعنی 150 هزار تومان در ماه و مهرداد طهماسبی را با دستمزدی پایین‌تر از پیشنهاد بیرانوند جذب کنند. همچنین حضور پیام صادقیان پسر حسن صادقیان بازیکن محبوب سال‌های دور ماشین‌سازی، در ترکیب نفت تهران موردتوجه است. این بازیکن تبریزی که تاکنون علاقه و تمایل چندانی برای پیوستن به تیم‌های تبریزی نشان نداده در بیش‌تر مواقع تبدیل به سوژه هواداران برای متهم کردنش به بی‌تعصبی شده است. اما برخلاف صادقیان، وحید حمدی نژاد دیگر بازیکن آذربایجانی نفتی‌ها که متولد شهرستان سراب است کم‌وبیش از علاقه‌اش برای حضور در تیم‌های استان خود سخن گفته و در سال‌های گذشته نیز یکی دو بار بحث پیوستنش به تراکتورسازی و گسترش فولاد مطرح شد اما هیچ‌گاه این اتفاق نهایی نشد.

    رونمایی از سربازان ارتش سرخ
    باشگاه تراکتورسازی که پس از قرار گرفتن تحت مسئولیت نهادهای وابسته به سپاه پاسداران توانایی جذب بازیکنان مشمول خدمت سربازی را به دست آورده است، امسال به‌مراتب بیش‌تر از سال‌های گذشته از این امتیاز خود بهره برده و چیزی حدود 13 بازیکن را به همین صورت به خدمت گرفته است. گفتنی است بخشی از این فوتبالیست‌های سرباز، نفراتی هستند که در جریان ابطال کارت‌های پایان خدمت پس چند ماه بلاتکلیفی و محرومیت از حضور در مسابقات راهی تراکتورسازی شدند تا 2 سال برای این تیم توپ بزنند. شجاع خلیل زاده ازجمله این بازیکنان است؛ وی با بیان اینکه انگیزه بسیار زیادی برای آغاز لیگ پانزدهم دارد، می‌گوید: هیچ‌کس نمی‌تواند شرایطی را که ما پشت سر گذاشتیم، درک کند اما بعد از پشت سر گذاشتن بدترین دوران زندگی‌ام اکنون 100 برابر فصل گذشته انگیزه دارم. خوب استراحت کردم و ازنظر بدنی هم شرایط خوبی دارم و بعد از یک‌فصل بیرون نشستن اکنون «Battery Full» هستم و انرژی‌ام به‌خوبی ذخیره شده است. حال باید منتظر ماند و دید سربازان که نقطه اتکای تراکتورسازی به شمار می روند، چه نمایشی در این تیم خواهند داشت و آیا خواهند توانست همانند برخی نفرات سال‌های گذشته عملکردی قابل‌قبول و روبه‌پیشرفت داشته باشند یا خیر.

    غائبان این دیدار چه کسانی هستند؟
    یکی از موضوعاتی که تا این لحظه برای هواداران و رسانه‌ها مجهول باقی‌مانده است محرومان این دیدار است؛ درحالی‌که برخی رسانه‌ها خبر از محرومیت نریمان جهان، حمدی نژاد، کوروشی و نانگ می‌دهند اما در لیستی که سایت سازمان لیگ منتشر کرده است تنها نام کاظم شهریاری (مدیر رسانه‌ای) و آنتونیو کاردوسو (کمک‌مربی) از تراکتورسازی به چشم می‌خورد. همچنین علیرضا منصوریان سرمربی نفت در اظهارنظری مشابه با خبر سایت سازمان لیگ گفته است هیچ مصدوم و محرومی برای این مسابقه ندارد. بهترین‌های لیگ برتر چهاردهم، قاضیان این دیدار حساس بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، قضاوت این دیدار بر عهده حسین زرگر (کاندیدای کسب عنوان بهترین داور لیگ برتر چهاردهم) است. همچنین حسن ظهیری داور خوزستانی که نامزد کسب عنوان بهترین کمک‌داور لیگ گذشته شد، به همراه مهدی عالیقدر و محمد ملکی دستیاران زرگر در این دیدار خواهد بود.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس: نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی نگران کننده است


    به گزارش نصرنیوز ، مجتبی رحماندوست در شورای فرهنگی و اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر تبریز، شهری با نشاط، تمیز و پر انرژی است گفت: متاسفانه در اکثر مواقع برخی مسئولان تلاش می کنند که همه مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی را به یکباره رفع کنند در حالی که به عقیده من، یکی از ناهنجاری های اجتماعی را با وحدت و هماهنگی بین مسئولان و بخصوص نمایندگان رفع کرد. وی افزود: خوشبختانه آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان های کشور از وضعیت نسبتا خوبی در ارتباط با وضعیت شاخص های فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. به گفته وی شهر بدون گدا، شهر اولین ها و ... از مهمترین افتخارات آذربایجان شرقی و بخصوص تبریز است که باید این شهر در حوزه های دیگر نیز بتواند نقش آفرین بوده و شاخص های اجتماعی و فرهنگی را ارتقا دهد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پییشنهاد داد که مدیریت استان ها تلاش کنند هر یک از شهرستان ها را با توجه به ظرفیت های موجود به عنوان شهرستان برتر در حوزه های مختلف همچون شهر بدون معتاد، شهر بدون متخلف رانندگی، شهر بدون طلاق و .. معرفی کنند. رحماندوست خطاب به جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی گفت: علی رغم اینکه این استان، رتبه بسیار خوبی در مقایسه با استان های دیگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارد ولی آمار مربوط به نرخ رشد جمعیت در این استان نگران کننده است که جا دارد مسئولان مربوطه سیاست های لازم را اتخاذ کنند.

    معاون سیاسی فرماندار تبریز در گفتگو با نصرنیوز تاکید کرد: تکذیب خبر بمب گذاری در بازار تبریز


    به گزارش نصرنیوز، "سعید برزگر" دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار نصرنیوز، با تکذیب خبر بمب گذاری در بازار تبریز، گفت: بسته مشکوکی که در قسمتی از بازار امیر تبریز به پلیس گزارش شده بود، حاوی بمب نبوده است. وی افزود: پس از حضور و بررسی تیم ویژه پلیس در محل، مشخص شد داخل این بسته یک گوشی موبایل که چراغ آن در حالت چشمک زن بود، قرار دارد. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز با رد هر گونه خبر بمب گذاری در بازار تبریز، اذعان داشت: متاسفانه برخی از سایت های خبری بدون کسب اطلاع از صحت و سقم این خبر، نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کرده بودند که باعث نگرانی شهروندان شده بود. برزگر با بیان اینکه این موضوع در دست بررسی بیشتر قرار دارد، گفت: هر گونه اطلاع رسانی در این خصوص از طریق مراجع رسمی صورت می گیرد و رسانه ها از انتشار شایعات خودداری کنند.

    برای سومین سال متوالی؛

    تبریز به عنوان پاکیزه ترین شهر ایران شناخته شد


    نصرنیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اعلام کرد: تبریز برای سومین سال متوالی به عنوان پاکیزه ترین شهر ایران شناخته شده است.
    به گزارش نصرنیوز، علیرضا اصغری در جنگ شبانه هشتمین جشنواره تابستانی تبریز در پارک شمس تبریزی، با بیان اینکه این افتخار در سایه همکاری و تعامل همه جانبه شهروندان و عوامل خدوم شهرداری محقق شده است؛ افزود: در سامانه نظرسنجی ما این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته است که تبریز از سوی مسافران داخلی و خارجی به عنوان شهری به شیوه مردمی و نظام مند پاکیزه است. وی خاطر نشان کرد: این امر وظیفه همگانی ماست و ما باید برای حفظ این جایگاه، همه تلاش خود را معطوف کنیم تا تبریز جایگاه واقعی خود را حفظ کند. اصغری از مساله تفکیک زباله به عنوان عاملی موثر در ایجاد شهری پاکیزه یاد کرد و افزود: در سطح شهر سطل زباله هایی تعبیه شده است که در آن زباله ها از تفکیک می شود و این امر امکان مدیریت بر آنها را سهل می کند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره تابستانی تبریز و جنگ محلات این جشنواره در پارک ها و بوستان های شهری، از شهروندان خواست زمینه برگزاری یک جشن با حضور 20 هزار شهروند را فراهم آورند. وی ادامه داد: این جنگ های شبانه با هدف ایجاد نشاط عمومی در بوستان ها و پارک های عمومی برگزار می شود که در آن تلاش می شود آگاهی سازی شهروندان برای مسایل شهروندی، حقوق متقابل و سایر مسایل شهروندی مورد توجه قرار گیرد. اصغری افزود: در این جنگ ها باید با احترام متقابل به شهروندان و حفظ شخصیت اجتماعی زمینه را برای فرهنگ سازی های گسترده فراهم آورد.

    حالا و پس از برگزاري چهار بازي تدارکاتي، مي‌توان تا حدود بسيار زيادي ترکيب تراکتور جديد را تشخيص داده تيمي که با ورود بازيکنان جديد، يکي از تيم‌هاي ليگ پانزدهم است که تغييرات زيادي داشته و همگان منتظرند تا دستپخت کامل و بي‌بهانه توني را ببينند


    9 بازيکن مشخص شدند، دعوا بر سر دو جايگاه باقي ماند توني ترکيبش براي شروع فصل را شناخت حالا و پس از برگزاري چهار بازي تدارکاتي، مي‌توان تا حدود بسيار زيادي ترکيب تراکتور جديد را تشخيص داده تيمي که با ورود بازيکنان جديد، يکي از تيم‌هاي ليگ پانزدهم است که تغييرات زيادي داشته و همگان منتظرند تا دستپخت کامل و بي‌بهانه توني را ببينند چرا که مربي محبوب پرتغالي براي اولين بار در چهار دوره حضورش در تراکتور، خودش تيم بسته است. اما بازي‌هاي تدارکاتي چه پيامي داشته‌اند.

    اخباري فيکس شد
    حال ديگر مي‌توان شماره يک تراکتور را در اختيار محمدرضا اخباري دانست. توني مقابل صبا هم اين گلر جوان را در ترکيب اصلي قرارداد تا مشخص شود انتخاب او براي شروع فصل و بازي با نفت تهران اخباري است و نه مهرداد طهماسبي گلر باتجربه‌اي که از صبا آمد. توني معمولا تا زماني که يک دروازه‌بان اشتباهات پياپي نداشته باشد او را عوض نمي‌کند.

    بازگشت به زوج کاردوسو – شجاع
    توني مقابل تيم دايي دوباره کاردوسوي برزيلي را به قلب دفاع برد. او ظاهرا از حضور اجباري خالد شفيعي در کنار شجاع خليل‌زاده راضي نيست و ترجيح مي‌دهد کاردوسو را به جاي دفاع چپ در اين منطقه قرار دهد. با اين حساب مي‌توان ترکيب زوج دفاعي تراکتور را شجاع – کاردوسو خواند مگر در مواقعي که لزوم حضور اين برزيلي در دفاع چپ حس شود.

    حمودي راست شد، چپ سرگردان
    از چند بازي تدارکاتي اخير و همچنين بازي با صبا برمي‌آيد که علي حمودي مدافع راست تيم در بازي با نفت خواهد بود. توني به اين سرباز اعتماد دارد و حال بايد ديد سرنوشت محمد ايران‌پوريان چه مي‌شود. آزمون و خطاهاي مرد پرتغالي در دفاع چپ اما همچنان ادامه دارد. در حالي که احساس مي‌شد او يان رمزي استراليايي را براي اين پست خريده اما ظاهرا پست تخصصي او گوش چپ و هافبک چپ است و در بازي با صبا هم او جانشين تعويضي فريد بهزادي کريمي بود. در اين بازي توني يک بار ديگر سعيد آقايي را مدافع چپ تيمش کرد. پس تا شروع ليگ اين پست قابليت جابه‌جايي و تغيير دارد.

    4 جايگاه ثابت، دعوا بر سر پيراهن سينا
    ترکيب ميانه ميدان تراکتور حالا سر و شکل قطعي مي‌يابد. در اين بازي اگوستو در کنار سينا عشوري دو هافبک دفاعي تيم بودند و در يک خط جلوتر بختيار رحماني، سروش رفيعي و فريد کريمي قرار گرفتند. سه بازيکني که به نظر مي‌رسد حضورشان در ترکيب اصلي قطعي خواهد بود. از ميان اين 5 هافبک شايد تنها جايگاه سينا متزلزل باشد به ويژه آن که خشونت‌هاي بيش از حد او باز هم تکرار شد و به اخراج او در يک بازي تدارکاتي انجاميد. به نظر مي‌رسد شاهين ثاقبي يکي از گزينه‌هاي جانشين او باشد.

    سرنوشت بايرامي دست خودش
    مهرداد بايرامي چهارمين بازي ثابت خود در ديدارهاي تدارکاتي را سپري کرد. هر چند حمزه يونس هم در نيمه دوم به ميدان رفت. به نظر مي‌رسد بايرامي دستکم ليگ را با حضور ثابت شروع کند و پس از آن، سرنوشتش به عملکردش بستگي خواهد داشت. البته احتمال هم دارد با درخشش حمزه، توني شيوه بازي تيمش را تغيير دهد و تراکتور را با دو مهاجم به ميدان بفرستد که اين موضوع براي بازي با نفت کمي دور از ذهن است.

    بازيکن بي‌شماره، کاپيتان شد!
    مهرداد بايرامي که حرف و حديث در مورد شماره پيراهنش همچنان باقي است در بازي با صبا به عنوان کاپيتان دوم تيمش معرفي شد! او که در اين بازي هم با پيراهن بدون شماره بازي کرد پس از علي حمودي که در غياب محمد ايران‌پوريان، مقابل سايپا کاپيتان اول تيم شده بود، براي انجام تشريفات شروع بازي به ميانه ميدان رفت. جالب آن که بايرامي هنوز پوشيدن پيراهن شماره 19 را قبول نکرده است. در شماره چهارشنبه به کاپيتاني حمودي تازه‌وارد اشاره کرده بوديم و حالا خبر مي‌رسد مسئولان باشگاه با توجه به همان تذکر به بايرامي گفته‌اند در غياب ايران‌پوريان او کاپيتان دوم تراکتور خواهد بود.

    تراکتور يک جاي خالي «مبادا» نگه مي‌دارد
    مسئولان تراکتور براي فصل جديد يک جاي خالي در فهرست خود نگاه داشته‌اند. عباسي در اين باره مي‌گويد: فهرست ما تقريبا تکميل شده. فقط يک جاي خالي داريم که آن را نگه داشته‌ايم تا شايد سهميه آزاد بگيريم. اين دورانديشي توني را نشان مي‌دهد که اگر تراکتور با شروع فصل در پستي دچار کمبود شد بتواند با اين جاي خالي به خواسته‌اش برسد. اين در حالي است که فردين عابديني همچنان بلاتکليف است و به نظر مي‌رسد مسئولان تيم نام او را دستکم‌ تا نيم فصل دوم در ليست قرار نمي‌دهند.

    ديدن تمرين تراکتور با آي‌دي کارت!
    در اقدامي عجيب مسئولان تراکتور اعلام کرده‌‌اند خبرنگاراني که مي‌خواهند در تمرينات اين تيم شرکت کنند بايد آي‌دي کارت بگيرند. کاظم شهرياري در اين رابطه مي‌گويد: مدت‌ها بود که اين موضوع را در سر داشتيم و هميشه هم اهالي رسانه در رابطه با برخوردهاي عوامل باشگاه براي حضور در تمرينات تيم اعتراضاتي داشتند. حالا اميدوارم با اقدام جديد بتوانيم اين ارتباط را تقويت کنيم. نکته ويژه آن که ديدن تمرين تيم‌هاي بارسلونا و رئال مادريد هم با کارت خبرنگاري ميسر و ممکن است اما حالا تراکتوري‌ها مي‌خواهند صدور آي‌دي کارت که تنها براي مسابقات مهم صورت مي‌گيرد را در تمرينات اجرا کنند!

    استقبال شبانه از سرخ‌پوشان
    پرشورها تراکتوري‌ها را غافلگير کردند اين فقط از هواداران عاشق و بامعرفت تراکتور برمي‌آيد که براي استقبال پس از برگزاري يک اردوي داخلي تدارکاتي، ساعت يک بامداد در فرودگاه حضور يابند و اعضاي تيم را غافلگير کنند. اين اتفاق بامداد شنبه در فرودگاه تبريز رخ داد. اعضاي تيم که با پرواز ساعت 24 تهران – تبريز راهي شهر خود شده بودند به دليل تاخيرهاي هميشگي، حدود ساعت 30 دقيقه بامداد به فرودگاه تبريز رسيدند. اما آنها با حضور گروهي از هواداران مشتاق روبه‌رو شدند که براي استقبال آمده بودند. در اين ميان خارجي‌هاي تازه‌وارد تراکتور پيش از همه، حيرت‌ کردند و از اين حمايت شوکه شدند. بازار عکس و امضاي آنها با هواداران هم داغ بود.

    سامورايي جديد تراکتور آمد
    اگر تصور مي‌کنيد با جدايي آندو تيموريان، تراکتور ديگر سامورايي ندارد سخت در اشتباه هستيد! حمزه يونس مهاجم گران‌قيمت تونسي تراکتور حالا سامورايي جديد اين تيم لقب گرفته است. مدل موي او مقابل صبا و نحوه بازي جسورانه‌اش نشان مي‌دهد اين لقب برازنده يونس باشد. هواداران البته انتظار دارند او با گلزني‌هايش جاي خالي ادينهو را پر کند. او در فرودگاه هم مورد استقبال ويژه پرشورها قرار گرفت. هواداراني که از او قول گلزني مي‌خواستند!

    عباسي: بايرامي با شماره 19 بازي مي‌کند
    سعيد عباسي در مورد وضعيت تيم تراکتورسازي مي‌گويد: تمرينات خوبي را انجام داده‌ايم و تيم کاملا آماده است در چارچوبي که سرمربي‌مان مي‌خواسته حرکت کرديم و 90 درصد خواسته‌هاي توني اولويرا را برآورده کرديم. وي در مورد فهرست تراکتورسازي ادامه مي‌دهد: فهرست ما تقريبا تکميل شده است فقط يک جاي خالي داريم که آن‌را نگه دشته ايم تا شايد سهميه آزاد بگيريم. مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در مورد حاشيه‌هايي که براي مهرداد بايرامي پيش آمد و او خواهان شماره 10 اين تيم بود هم مي‌گويد: شماره پيراهن‌هاي جديد هنوز به دست ما نرسيده است فکر مي‌کنم بايرامي فصل آينده با همان شماره 19 فصل گذشته خود براي تراکتورسازي بازي کند. عباسي در مورد اينکه قول قهرماني به هواداران تراکتورسازي مي‌دهد يا نه اينگونه حرف مي‌زند: ما هر کاري مي‌کنيم براي موفقيت تيم است. تلاش مي‌کنيم که به قهرماني برسيم و تراکتورسازي فصل آينده يکي از مدعيان قهرماني است.

    شهردار تبریز در حاشیه بازدید از موزه شهر؛ حضور گسترده گردشگران، فرصت تبیین جایگاه فرهنگی شهر است


    شهریارنیوز: شهردار تبریز از آمادگی کامل تبریز برای میزبانی از گردشگران و مسافران تابستانی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز، در کنار اقدامات عمرانی و اجرایی، تمام همت خود را برای استقبال شایسته از هم‌وطنان از جای‌جای کشورمان، به کار گرفته است. به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی در حاشیه بازدید از موزه‌ شهر با بیان این مطلب اظهار داشت: با کاهش دمای هوای شهر تبریز در روزهای اخیر، شاهد حضور گردشگران و مسافران از جای‌جای کشورمان در شهرمان هستیم؛ به این منظور، شهرداری تبریز همراه سایر دستگاه‌های متولی، تمام قابلیت‌های فرهنگی، اطلاع رسانی، خدماتی و اجرایی خود را برای ارایه تسهیلات گردشگری، مهیا کرده‌است. شهردار تبریز تاکید کرد: حضور گسترده گردشگران در شهرمان، فرصت ارزشمندی است که باید با تدوین ایده‌های موثر گردشگری و نظارت بر اجرای آن‌ها، روند خدمتگزاری خادمان شهرداری تبریز را به سایر همو‌طنان معرفی کند. وی با اشاره به حجم گسترده بازدید از موزه‌ها و خانه‌های قدیمی زیرمجموعه شهرداری تبریز، اظهار داشت: به همین منظور، سازمان توسعه گردشگری موظف ‌شده است که نظرسنجی از بازدیدکنندگان را در مورد کیفیت ارایه تسهیلات گردشگری، در قالب یک برنامه مدون، مورد توجه قرار دهد؛ این نظر سنجی‌، قطعا در پیش‌برد اهداف کمی و کیفی حوزه گردشگری، موثر و کارساز واقع خواهد شد. شهردار تبریز، تدوین بانک اطلاع‌رسانی از جاذبه های گردشگری را در همین راستا موثر و کارساز عنوان کرد و افزود: فعالیت اتوبوس‌های گردشگری، تورهای تبریزگردی و طرح تاکسی‌های «از من بپرس» از تجارب موفقی است که با توجه به افزایش حضور گردشگران، امسال با گستردگی بیشتری، در حال اجرا است. شهردار تبریز با بیان این که حضور گرم گردشگران و شهروندان در پاک‌ها و تفرج‌گاه‌ها، جلوه‌هایی کم‌نظیری از مهمان‌نوازی شهروندان تبریزی را انعکاس داده است، تصریح کرد: با تمهیداتی که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز صورت داده، از ابتدای سال جاری، شاهد افزایش سیستم‌های روشنایی، افزایش سرویس‌های بهداشتی، رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و اطلاع‌رسانی از وضعیت پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها هستیم. وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های متنوع در قالب جشنواره محلات، با در نظر گرفتن محتوای آموزنده و درخور، مورد توجه بوده و خوشبختانه مورد استقبال شهروندان و عموم گردشگران واقع شده است. دکتر نجفی بر لزوم ارتقای تعامل حوزه‌ گردشگری شهرداری با سایر دستگاه‌های متولی این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: معتقدیم آن‌چه در اولویت حوزه گردشگری است، نه منافع مادی و سازمانی، بلکه معرفی فرهنگ، تاریخ و پیشینه درخشان شهر تبریز و شهروندان خونگرم شهرمان است. نماینده شهرداران کشورمان در عین حال متذکر شد: با تکیه بر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، می‌توان بر بخش قابل‌توجهی از مشکلاتی که امروز شهرداری‌ها در حوزه درآمدهای پایدار با آن مواجه‌اند، فایق آمد.

    مدیر بحران شهرداری تبریز خبر داد ؛ تسریع امداد رسانی به مصدومان حوادث جاده ای ازطریق پدهلیکوپتر پارک عباس میرزا


    شهریار نیوز: مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: به منظورفراهم کردن تسهیلات مناسب امداد و نجات و تسریع در امداد رسانی به مصدومین جاده ای استان آذربایجان شرقی وشهرهای همجوار وهمچنین جهت استفاده در مواقع بحرانی، مرتفع ترین پد هلیکوپتر امداد درپارک عباس میرزا احداث ودر حال خدمات دهی به اورژانس هوایی استان می باشد . به گزارش شهریار به نقل از مدیریت بحران شهرداری تبریز، مسعود حسن نژاد با اعلام این مطلب گفت: پد هلی کوپتر امداد و نجات پارک عباس میرزا جهت امداد رسانی به مصدومان جاده ای استان وهموطنانی که دچار صدمه شده وبرای انتقال آنها نیاز به اورژانس هوایی می باشد به پایان رسیده ودر حال ارائه خدمات می باشد . وی گفت: پد مذکوردر نزدیک ترین مکان به بیمارستان امام رضای تبریزاحداث شده است که می تواند نقش مهمی در امداد رسانی به مصدومان داشته باشد . حسن نژاد تصریح کرد: این پد هلی کوپتر در مواقع بحرانی نیز نقش تعیین کننده ای در کمک رسانی به شهروندان خواهد داشت مدیر بحران شهرداری تبریز خاطر نشان ساخت: تا کنون توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز 5 پد هلیکوپتر در مناطق مختلف تبریز احداث شده وبعد از تایید فنی آماده ارائه خدمات می باشد .

    90/ مهاجم 2/5 ميليون يورويي در تراکتور


    حمزه يونس مهاجم جديد تراکتوري‌ها صاحب يک رزومه مطلوب است و همين موضوع مي‌تواند هواداران و کادر فني تيم را براي جانشين لوسيانو ادينهو اميد‌وار کند. حمزه يونس با بازي مقابل رئال و افتخارات ده‌گانه آمد حمزه يونس مهاجم جديد تراکتوري‌ها صاحب يک رزومه مطلوب است و همين موضوع مي‌تواند هواداران و کادر فني تيم را براي جانشين لوسيانو ادينهو اميد‌وار کند. اين مهاجم 29 ساله تونسي با قامت 186 سانتي‌متر و وزني حدود 84 کيلو صاحب فيزيکي مناسب است و از قدرت سرزني خوبي هم برخوردار. او سابقه گلزني با حرکات آکروباتيک و برگردان هم دارد که کليپ آن از ديروز در سايت‌هاي هواداري و ميان پرشورها دست به دست مي‌شود. انتقال با 5/2 ميليون يورو بازيکن تونسي در حال حاضر در سايت معبتر ترنسفر مارکت که قيمت متوسط بازيکنان را تعيين مي‌کند 2 ميليون يورو ارزش‌گذاري شده. همچنين او در سال 2014 با قيمت 5/2 ميليون يورو به تيم لودو گورتس بلغارستان پيوست که رقمي قابل‌توجه بود. حالا بايد ديد تراکتوري‌ها با چه مبلغي رضايت او را جلب کرده‌اند. 80 درصد پاس سالم مقابل رئال و ليورپول اما درخشان‌ترين مقطع عملکرد حمزه به همين حضور برمي‌گردد. او با پيراهن تيم بلغاري مقابل رئال مادريد و ليورپول بازي کرد و حتي مقابل تيم قرمزپوش انگليس پاس گل داد. جالب آن که او در 4 بازي خود در مرحله گروهي ليگ اروپا مقابل اين دو تيم به آمار قابل‌توجه 80 درصد پاس صحيح و متوسط 15 متر در ميدان شد. او با 10 عنوان قهرماني و نايب قهرماني در ليگ‌هاي بلغارستان، روماني و تونس تراکتوري شده است.

    محمد ايران پوريان بازيکن آرام و بي‌حاشيه تراکتور در اين فصل مسئوليت دشواري خواهد داشت. با جدايي مهدي کياني، حالا او کاپيتان اول يکي از مدعيان اصلي ليگ و البته تيم‌هاي پرهوادار فوتبال ايران خواهد بود.


    ايران پوريان: من چه کاره‌ام که براي سربازان اضافه خدمت بزنم؟ محمد ايران پوريان بازيکن آرام و بي‌حاشيه تراکتور در اين فصل مسئوليت دشواري خواهد داشت. با جدايي مهدي کياني، حالا او کاپيتان اول يکي از مدعيان اصلي ليگ و البته تيم‌هاي پرهوادار فوتبال ايران خواهد بود. جالب آنکه هنوز فصل شروع نشده اخبار حاشيه‌اي در مورد مسئوليت جديد اين بازيکن مطرح شده از جمله آنکه يکي از سايت‌ها در گزارش مدعي شده ايران‌پوريان مي‌تواند براي سربازان خاص تيم اضافه خدمت رد کند! حرف‌هاي خود او را بخوانيد: 90: راست مي‌گويند به عنوان کاپيتان تيم مي‌تواني براي سربازها اضافه خدمت رد کني؟ (مي‌خندد) من چه کاره‌ام که براي آنها اضافه خدمت بزنم؟ اصلاً چنين موضوعي صحت ندارد و من تنها مي‌توانم به آن بخندم. محمد ايران پوريان هم يک بازيکن است که مسئوليت کاپيتاني را هم به او سپرده‌اند. همين! 90: پس چنين اقدامي از تو نخواسته‌اند. اصلاً! اين را هم بگويم که بازيکنان سرباز تراکتور آنقدر با تجربه و حرفه‌اي هستند که هيچ وقت بي‌انضباطي نمي‌کنند تا لازم به چنين برخوردهايي باشد و کسي اجازه پيدا کند که حتي حرفي بزند. 90: اصلاً به شما اختيارات ويژه‌اي داده‌اند؟ وظيفه يک کاپيتان مشخص است. من رابط بازيکنان با کادر فني و باشگاه هستم. اين را هم بگويم که ما يک تيم عالي و فوق‌العاده داريم. بدون اغراق مي‌گويم که چه بازيکنان جديد و چه قديمي‌هاي تراکتور هر کدام يک پا کاپيتان و رهبر هستند. فقط بايد دست به دست همديگر بدهيم تا تراکتور در اين فصل نتيجه بگيرد. همه ما مي‌دانيم که مديريت کردن خودمان و حواشي در تيمي چون تراکتور خيلي اهميت دارد و بايد «بزرگي» کنيم. 90: توني در مورد کاپيتاني با تو خصوصي حرف زده؟ بله، يکسري حرف‌ها زده و به عنوان کوچک‌تر همه بچه‌ها انتظاراتي از من دارد. 90: فني هم از تو مشورت مي‌گيرد؟ نه اصلاً. اين موضوع در حيطه وظايف من نيست و اساساً در اين موارد دخالت نمي‌کنم. توني هم خودش يک مربي بزرگ است و تا به حال از من نظري نخواسته. 90: چرا در مورد موضوع شماره پيراهن بايرامي ورود نکردي؟ من قبل از اين توضيح کلي دادم که در اين موارد ورود نکنم. خود مهرداد بازيکن بزرگ و باتجربه‌اي است. خودش ديروز گفت شماره اصلاً اهميت ندارد. 90: اما کمي دلخور بود. به هر حال در يک لحظه حرفي زده اما بعد گفت که مهم تراکتور است و شماره‌ها گل نمي‌زنند. شماره، بازي کردن يا نکردن، بازوبند و همه اين مسائل کوچک مقابل نام تراکتور اصلاً اهميتي ندارند. 90: مثلاً سرپرست تيم مي‌توانست بهتر عمل کند. قبول نداري؟ نمي‌دانم. بهتر است در اين مورد حرف نزنم. 90: راستي چرا مقابل سايپا بازي نکردي؟ کمي گرفتگي عضلاني داشتم و کادر فني هم نگذاشت بازي کنم تا بدتر نشود. 90: فکر نمي‌کني توني براي انتخاب ميان تو و حمودي مشکل بزرگي داشته باشد؟ چه بگويم! من که فقط تمرين مي‌کنم. اميدوارم هرچه صلاح تيم است اتفاق بيفتد. بارها گفته‌ام و حالا تکرار مي‌کنم يک اسم بزرگتر از من و حمودي وجود دارد و آن تراکتور است. 90: خيلي‌ها مي‌گويند با توجه به حضور دوبازيکن هم سطح در اکثر پست‌ها، خطر بروز حاشيه در اين تراکتور وجود دارد. مطمئن هستم همه بازيکنان جذب شده به تيم کمک مي‌کنند. از يک جهت خيالم راحت است که همه آنها فوق‌العاده با تجربه و حرفه‌اي هستند و حساسيت‌ها را درک مي‌کنند. همه مي‌دانند که به کجا آمده‌اند و در چه تيمي عضو هستند. من هم به عنوان کاپيتان قول مي‌دهم همه تلاشم را بکنم اما خيلي عوامل بايد دست به دست هم بدهد تا تيم همه جوره آرامش داشته باشد. 90: حالا شلوغ‌هاي تيم چه کساني هستند؟ (مي‌خندد) سينا، واي واي! 90: چطور؟ کلاً شيطان است ديگر. يک سري چيزها هست که نمي‌شود گفت. 90: منتظر بودم که بگويي شجاع خليل‌زاده. آره. او هم هست. در واقع زوج شلوغ‌هاي تيم سينا، شجاع است که واقعاً شيرين هستند. 90: خارجي‌هاي جديد با تيم هماهنگ شده‌اند؟ طوري رفتار کرده‌ايم که آنها احساس غريبي نکنند. رابطه دوستانه‌اي ميان آنها و ساير بازيکنان برقرار است. 90: اگر صادقانه بخواهي بگويي حمزه يونس مي‌تواند جانشين مناسبي براي ادينهو باشد؟ حقيقت اين است که از الان نمي‌شود حرف زد. اول اينکه لوسيانو تاثير مثبت عجيب و غريبي در تيم داشت و خيلي مفيد بود. جانشيني او خيلي سخت است. از طرفي مهرداد بايرامي و حمزه در تلاش هستند که اين مسئوليت را به خوبي انجام دهند هرچند يونس هنوز فقط يک جلسه با ما تمرين کرده. 90: رويارويي با نفت در هفته اول چطور است؟ با توجه به اتفاقات هفته آخر ليگ قبل، اين قرعه يک کمي عجيب بود. اما ما بايد مقابل نفت در مورد اتفاقات آن بازي فراموشي بگيريم و همه تمرکزمان را روي بازي جديد قرار دهيم. 90: حالا اين قرعه به سود شماست يا به ضررتان؟ قرعه نبايد خيلي مهم باشد. فقط مي‌دانم که ليگ پانزدهم مدعيان زيادي دارد و ما بايد از همان هفته اول با قدرت بازي کنيم. 90: و سئوال آخر. بچه‌ها از عدم تسويه حساب مالي ناراحت هستند. به زودي مطالبات پرداخت مي‌شود. باشگاه هم در تلاش است تا مشکلات حل شود. 90: فکر کنم اين سخت‌ترين مسئوليت تو باشد انتقال نارضايتي‌هاي مالي به باشگاه! چه بگويم! خودتان ديگر بهتر از من مي‌دانيد!

    زمینه‌های مورد علاقه آلمان برای همکاری با ایران کدامند؟


    وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت:‌ اقتصاد آلمان به مواد خام نیاز دارد و ایران می‌تواند شریک مطمئنی در این زمینه باشد ضمن اینکه دو کشور در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی نیز می‌توانند همکاری کنند. سیگمار گابریل که در حاشیه جلسه هیات بازرگانی ایران و آلمان ضمن تشکر از ایران برای مهمان‌نوازی صورت گرفته از هیات آلمانی، گفت: طی سال‌های گذشته اتفاقات بسیاری افتاده که باعث شده همکاری‌های ایران و آلمان تا حدودی محدود شود این در حالی است که ایران و آلمان سابقه همکاری دیرینه دارند. وی با اشاره به اینکه آخرین سفر یک وزیر آلمانی به ایران مربوط به 13 سال پیش و در آگوست سال 2002 صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز در حضور شما هستم تا باب جدیدی را در روابط اقتصادی ایران و آلمان بگشاییم. قائم مقام صدراعظم آلمان ضمن تشکر از وزیر خارجه آلمان جهت تلاش صورت گرفته به منظور دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق، گفت: تجربه نشان داده که رفاه و امنیت با مذاکره و گفت‌وگو به بار می‌نشیند. گابریل با بیان اینکه یک بحران سیزده ساله در بستر گفت‌وگو به راه‌حل رسیده است، گفت: با کاهش برنامه هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها گام به گام در جهت گسترش روابط با ایران حرکت می‌کنیم تا روابط اقتصادی بین دو کشور را از سر بگیریم. وی با اشاره به حضور هیات آلمان با 90 شرکت این کشور که برخی از آنها دارای نمایندگان ایرانی هستند، گفت: در گذشته حجم تجارت بین ایران و آلمان 9.4 میلیارد یورو بوده است که اکنون کاهش یافته است. وزیر اقتصاد و انرژی آلمان با اشاره به اینکه میزان مبادلات تجاری ایران و چین را بررسی کرده‌ام، گفت: زمینه برای افزایش تجارت ایران و چین فراهم است، آنطور که در گذشته با ماشین‌آلات صنعتی میزان تجارت به طور چشمگیر افزایش یافته بود. گابریل اضافه کرد: بر این باورم که شرکت‌های آلمانی با برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها نقش عمده‌ای را در صنعت ایران ایفا خواهند کرد. وی صنایع ماشین‌سازی، خودروسازی، پتروشیمی، انرژی‌های سنتی، بهینه‌سازی بهره‌وری از انرژی، محیط زیست و بازیافت زباله را از زمینه‌های همکاری با ایران عنوان و اظهار کرد: توصیه می‌کنم که شرکت‌های آلمانی جهت فروش و تجارت با ایران آماده شوند و به ایرانی‌ها به عنوان همکار اقتصادی نگاه کنند. وی با اشاره به اینکه آلمانی‌ها مایل به انتقال دانش فنی و همچنین آموزش به ایران هستند، گفت: باید همکاری‌های اقتصادی را با همکاری‌های عملی انجام دهیم. به گفته او، دوستی واقعی زمانی متبلور می‌شود که با صراحت و همگام با هم پیش برویم و به رغم همه همکاری‌های موجود بر سر نقاط اختلاف مذاکره کنیم. گابریل اظهار کرد: حال که ایران بخش عمده‌تری از جامعه بین‌الملل می‌شود گفت‌وگو درباره موضوعی که شرق و غرب را به هم وصل می‌کند با احترام به تفاوت موجود باید صورت بگیرد. منبع: ایسنادوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    کاهش ۱۴ هزار تومانی سکه/ دلار ۳۲۴۴ تومان+ جدول امروز سکه طرح جدید با 14 هزار تومان کاهش 861 هزار تومان و دلار با افزایش 3 تومانی 3244 تومان فروخته شد.


    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در معاملات امروز بازار تهران قیمت سکه و اغلب ارزهای خارجی کاهش یافت. سکه طرح جدید با 14 هزار تومان کاهش 861 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 20 هزار تومان افت قیمت 861 هزار تومان و نیم سکه با نزول 5 هزار تومانی 459 هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه هم 262 هزار تومان توسط فروخته شد که 2 هزار تومان کاهش داشت، سکه گرمی با 3 هزار تومان کاهش 167 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 1476 تومان افت قیمت 88 هزار و 217 تومان معامله شد. قیمت اونس در بازار جهانی طلا با 19 دلار و 40 سنت کاهش به 1114.90 دلار رسید. در بازار ارز، دلار با 3 تومان افزایش 3244 تومان، یورو با 50 تومان نزول قیمت 3560 تومان و درهم با 2 تومان کاهش 882 تومان داد و ستد شد. طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت سکه طرح جدید 861000 تومان 14000- تومان سکه طرح قدیم 861000 تومان 20000- تومان نیم سکه 459000 تومان 5000- تومان ربع سکه 262000 تومان 2000- تومان سکه گرمی 167000- تومان 3000- تومان هر گرم طلای 18 عیار 88217 تومان 1476- تومان اونس طلا 1114.90 دلار 19.40- دلار دلار 3244 تومان 3+ تومان یورو 3560 تومان 50- تومان درهم 882 تومان 2- تومان

    درخبرها داشتیم که مربی تراکتورسازی به آنالیزور استقلال اجازه بازدید از تمرین تراکتور را نداد.


    به گزارش کاپ، رقابت سال های اخیر تیم های تراکتورسازی و استقلال به اوج خود رسیده است. تا قبل از دهه 90 ، کمتر دوره ای بود که هر دو تیم در شمار مدعیان لیگ باشند. با این حال، حتی در جام تخت جمشید هم مسابقات دو تیم سرشار از حاشیه و جنجال بود. نمونه ای از این خاطرات را با هم مرور می کنیم که مربوط به سال 1356 است. جایی که هم موضوع تبانی مطرح شد، هم کاپیتان یکی از تیم ها اخراج شد و هم داوری ضعیف بازی را تا آستانه تعطیلی پیش برد. بخش هایی که در {...} آمده بنا به مقتضیات سیاسی حذف شده است. خشونت، اخطار، اخراج در بازی تاج- تراکتورسازی/ تاج صفر- تراکتورسازی صفر کیهان ورزشی- شماره 1216- شنبه 9 مهر 1356- صفحه 8 ورزشگاه امجدیه- {......} تا پریروز هیچگاه به هنگام یک مسابقه فوتبال باشگاهی تا این اندازه تماشاگر حاضر در ورزشگاه را در «رد»داور یکپارچه ندیده بودم و این چیزی نبود جز نشانه افزایش آگاهی تماشاگر ایرانی از فوتبال و سرانجام هم هیچ گاه بازیکنان تاج و تراکتورسازی و به ویژه مربی و سرپرست تیم تبریزی را عنان از کف داده ندیده بودم که همه اینها هیچ دلیلی نمی تواند داشته باشد جز اعتراض نسبت به زشت ترین قضاوت چند سال اخیر فوتبال ایران.
    تمام جنجال مسابقه تاج و تراکتورسازی از ضعف داور ریشه گرفت و نخستین جرقه با اعتراض حسین فکری، مربی تیم تبریزی، برخاست که معتقد بود مکان نشستن عکاس ها کنار دروازه تراکتورسازی مناسب نیست و آنگاه با اخطار بی مورد منوچهر نظری، داور مسابقه، به مجید ناظمی، کاپیتان تیم تراکتورسازی، در دقیقه 12 آتش جنجال افروخته شد به طوری که چند دقیقه ای بازی از جریان افتاد و همه بازیکنان تیم تراکتورسازی بی جهت در کنار زمین به دور مربی و سرپرست تیم خود جمع شدند. نظری پس از قضاوت ضعیفی که دو هفته پیش در تبریز و به هنگام دیدار تیم های ماشین سازی و پرسپولیس ارائه داد قضاوتش در بازی روز پنجشنبه نقطه تاریکی بود برای هر داور فوتبال زیرا مسابقه فوتبال تیم های تاج و تراکتورسازی نه آنچنان فشرده بود که داوری حتی ضعیف، رشته آن را از دست بدهد و نه آنقدر حساس که حساسیتش همه چیز را تحت الشعاع خود قرار دهد. در هر صورت باید گفت پنجشنبه عرق شرم بر پیشانی امجدیه پیر نشست و همه حاضران در ورزشگاه را از کارهای یک داور نادان متاثر ساخت. همه آنهایی که تیم تراکتورسازی را تشویق می کردند وقتی رفتار آنچنانی داور را با حسن روشن دیدند با طرفداران تیم تاج در «رد» او موافق شدند و این را باید به دلیل عدالت خواهی و انصاف در خور توجه و ستودنی تماشاگر دانست. بازی را تاج آغاز کرد و نشان داد که جگیچ برای خنثی کردن خط حمله تیم تراکتورسازی تدابیری اندیشیده و به زعم اندیشه پاره ای از تماشاگران در تبانی تاج و پرویز مظلومی تا وقتی که این بازیکن بازی می کرد مصطفی مسلمی یک لحظه هم اجازه خودنمایی به او نداد. تاج نخستین خطر را در دقیقه 12 و به دنبال سانتر خوب نراقی ایجاد کرد که مالکی به زحمت و در دهانه گل موفق به دفع توپ شد. دو دقیقه بعد چنین حمله ای را تراکتورسازی توسط کامل انجینی، بهترین مهاجم خود، داشت. پس از دو صحنه و تا پایان وقت اول که توام با خشونت بود برتری با تاج بود. 3 بار حسن روشن در دقایق 27، 39 و 44 صاحب وقت گل شد که در این آخرین، خطای عمد و واضح میرزایی روی این بازیکن در محوطه شش قدم که هیچ مجازاتی جز پنالتی نداشت از سوی داور با بی تفاوتی برگذار شد! از دیگر حوادث این نیمه، گردگیری مرتب بازیکنان دو تیم بود و در یک مورد هم گویا اسکندریان با فریاد به مربی تراکتورسازی می گوید:« به بازیکنانت بگو آرام بازی کنند.»فکری و سرپرست تیم قصد ورود به زمین و حمله به اسکندریان را داشتند که دخالت ماموران انتظامی امجدیه از یک حادثه جلوگیری کرد.
    آرامش قبل از طوفان پیش از آغاز وقت دوم، دو تیم به روبه روی جایگاه ویژه آمدند و بازیکنان پس از دست دادن به یکدیگر، صورت همدیگر را نیز بوسیدند ولی این تنها 20 دقیقه دوام آورد زیرا پس از آن باز اخطار بود، اعتراض و خشونت و سرانجام هم اخراج بی دلیل حسن روشن که تنها داور را متوجه رای کمک داور کرد. در چند دقیقه مانده به پایان هم بار دیگر ایرج دانایی فرد خوابیده بر برانکارد راهی رختکن شد. به هر حال در وقت دوم تراکتورسازان بر تاج می چربیدند و این چربش وقتی بیشتر شد که فکری دو تعویض در تیمش انجام داد. بهترین بخت تاج در دقیقه 86 بود که در پی یک ضربه کرنر و در دهانه دروازه تراکتورسازی ضربه مسلمی از بالای دیرک افقی به خارج رفت. سرانجام هم داور در میان اسکورت ماموران به رختکن رفت. در حالی که تماشاگر حاضر در ورزشگاه متاسف از تماشای دیداری بود که اگر چشمان داور بازتر می بود صحنه هایی دلپذیر خلق می کرد. تاج: اصغر حاجیلو، مصطفی مسلمی، آندرانیک اسکندریان، جهانگیر کوثری(از دقیقه 77- محرم عاشری)، رضا نعل جگر(از دقیقه 67- سعید مراغه چیان)، حسن نظری، ایرج دانایی فرد، هادی نراقی، حسن روشن(کاپیتان) و شاهرخ مطیعی(از دقیقه 46- حیدر اهری). مربی: جیگچ تراکتورسازی: اکبر مالکی، ابراهیم طهماسبی، منوچهر کبیریان، ناصر میرزایی، مجید ناظمی(کاپیتان)، حسن علیپور، تقی اخطاری(از دقیقه 58- حسن آذرنیا)، منصور کاویان پور، کامل انجینی، پرویز مظلومی(از دقیقه 58- عباس کارگر) و رحیم مه نمای اقدم. مربی: فکری داور: نظری با کمک اطهری و حسن زاده تماشاگر: در حدود 25 هزار تن اخطار: اصغر حاجیلو و جهانگیر کوثری از تاج، مجید ناظمی و حسن علی پور از تراکتورسازی اخراج: حسن روشن از تاج

    ترکيب ايده‌آل تراکتور با سه فرنگي و 5 سرباز: ليست توني در حال تکميل است و شايد تنها يک بازيکن خارجي به جمع سرخپوشان اضافه شود. مرد پرتغالي که از جدايي سه مهره اصلي تيمش يعني لوسيانو، دوسانتوس و آندو ناراحت و نگران بود پس از قطعي شدن نفرات مورد نظرش به آينده اميدوار شد و قراردادش را هم به ثبت رساند.


    ترکيب ايده‌آل تراکتور با سه فرنگي و 5 سرباز توني «خارجي تراپي» کرد ليست توني در حال تکميل است و شايد تنها يک بازيکن خارجي به جمع سرخپوشان اضافه شود. مرد پرتغالي که از جدايي سه مهره اصلي تيمش يعني لوسيانو، دوسانتوس و آندو ناراحت و نگران بود پس از قطعي شدن نفرات مورد نظرش به آينده اميدوار شد و قراردادش را هم به ثبت رساند. نکته ويژه اما اين است که او براي تکميل و تقويت تيمش «خارجي تراپي» کرده تا با جذب سه -و شايد هم چهار بازيکن جديد نقاط آسيب پذير تيم را ترميم کند. اما وضعيت تيم در آستانه بسته شدن فهرست چگونه است.
    توني که بيش از همه نگران وضعيت دروازه بود با اينکه نتوانست صاحب مهدي رحمتي و عليرضا بيرانوند شود اما حالا صاحب دو گلر با انگيزه و قابل اعتماد است. محمدرضا اخباري گلر جوان سايپا و مهرداد طهماسبي دروازه‌بان جسور صبا. البته توني هنوز تصميم نگرفته ليگ را با کدام يک شروع کند. او اين دو را به دستيار پرتغالي خود يعني تاوارز سپرده و بايد ديد کدام يک مي‌توانند شماره يک را تصاحب کنند. تجربه طهماسبي بيشتر است و اخباري هم آينده‌دار. زوج شجاع- کاردوسو در قلب دفاع توني مي‌خواهد قلب دفاع را با زوج کاردوسو- خليل‌زاده بسازد. او شجاع را قبول دارد و مدافع برزيلي هم انتخاب خودش بوده. با اين حساب خالد شفيعي و ميرهاني هاشمي ذخيره‌هاي اين دو خواهند بود. چپ سئوال برانگيز البته احتمال يک تغيير هم وجود دارد. اگر در فرصت باقي مانده توني موفق به جذب يک مدافع چپ ايده‌آل نشود احتمال دارد کاردوسو که چپ پاست به اين پست منتقل شود و خالد شفيعي جانشين او در قلب دفاع شود. حمودي و ايران پوريان، راست را بيمه مي‌کنند توني اما در دفاع راست دغدغه‌اي شيرين دارد. علي حمودي و ايران پوريان هر دو آماده هستند و قابل اعتماد. يکي از اين دو فيکس خواهد بود که اين موضوع در اردوي تهران قطعي مي‌شود. البته ايران پوريان توانايي بازي در جناح چپ را هم دارد و مي‌تواند در صورت لزوم به جناح مخالف پست تخصصي‌اش برود. قلب درخشان هافبک دفاعي تراکتور در فصل جديد اگوستو داسيلواي برزيلي خواهد بود. او بازيکن جديد تراکتور است و بايد جاي خالي آندو را پر کند. توني که او را قبول دارد و به انتخاب خودش دستور خريدش را صادر کرده. سينا عشوري و احمد عبداله‌زاده هم ذخيره‌هاي او محسوب مي‌شوند. در کنار اين برزيلي، بختيار رحماني قرار مي‌گيرد. يک خط جلوتر از اين دو هم شاهين ثاقبي گوش راست خواهد بود، سروش رفيعي در مرکز و فريد کريمي به عنوان گوش چپ. البته سامان نريمان جهان هم مي‌تواند يکي از اين نفرات باشد تا جنگ قدرت در ميانه ميدان به اوج برسد. توني مي‌تواند از داشتن اين همه هافبک برجسته خوشحال باشد. گلزني با يونس و مهرداد اگر تا ديروز بزرگترين نگراني توني پرکردن جاي خالي ادينهو بود حالا با عقد قرارداد حمزه يونس او کمي آرام گرفته است. اين تونسي مهاجم نوک توني خواهد بود و اگر او بخواهد با شيوه 2-4-4 بازي کند مهرداد بايرامي هم زوج حمزه را تشکيل مي‌دهد. البته مرد پرتغالي در تلاش است يک مهاجم جديد ديگر هم به خدمت بگيرد. به هر حال اين دو مهاجم وظيفه دشواري دارند چرا که تراکتور فصل قبل صاحب بهترين خط حمله ليگ بود و کفش طلا هم سهم لوسيانو شد. خارجي درماني هرچه هست توني کمربند تيمش را با خارجي‌ها محکم کرده است. قلب دفاع با کاردوسو، قلب ميانه را با آگوستو و نوک حمله را با حمزه يونس. سابقه نشان داده که توني در جذب بازيکن خوش سليقه است. تراکتور حالا مي‌تواند با اين تدابير قهرمان شود؟

    سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز خبر داد تبریز کاندیدای شهر گردشگری در سال 2016 / ارائه 610 خدمات گردشگری توسط شهرداری تبریز سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری تبریز شکل گرفته گفت: 610 عنوان فعالیت تعریف شده که از یک ماه قبل ابلاغ شده است.


    به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا خلیلی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های گردشگری شهر با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، اظهار داشت: با زیرساخت‌های فعلی در توسعه گردشگری با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود. وی یادآور شد: تبریز نیز برای زیرساخت‌های بین‌المللی گردشگری نیازمند کارهای بسیاری است و تسهیلات ویژه‌ای از سوی دولت و سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود. تبریز کاندیدای شهر گردشگری در سال 2016 خلیلی گفت: گردشگری برای اقتصاد کشور و استان نیز دارای اهمیت است و با توجه به اینکه تبریز کاندیدای شهر گردشگری در سال 2016 است امیدواریم ظرفیت‌های لازم فراهم شود. وی افزود: در تابستان سال‌جاری برنامه‌هایی برای جذب گردشگران در نظر گرفته شده که محوریت این برنامه‌ها محله‌محور خواهد بود و شعار ما تبریز 1394 میزبان همه ایرانیان است. سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: رونمایی از نسخه گردشگری تبریز، عرضه سوغات در تمام موزه‌ها و اقتصادی کردن هنرهای مختلف شهروندان در زمان سفر گردشگران مورد توجه خواهد بود. 610 خدمات گردشگری توسط شهرداری تبریز ارائه می‌شود وی اضافه کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری تبریز شکل گرفته و 610 عنوان فعالیت تعریف شده و از یک ماه قبل ابلاغ شده است.
    سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز تاکید کرد: در زمینه اقامتی و تامین محل مورد نیاز برای اسکان مسافران با مشکل جدی مواجه هستیم و نباید مسافران به دلیل نبود اقامتگاه شهر را ترک کنند. وی اضافه کرد: جشنواره‌ای با سه برنامه انجام می‌شود که یکی از این برنامه‌ها فراخوان عکس سلفی مسافران در تبریز است و در 5 مهر روز جهانی گردشگری جوایزی اهدا می‌شود. طرح مسابقه سفرنامه‌نویسی
    خلیلی گفت: طرح مسابقه سفرنامه‌نویسی نیز مورد توجه است که بدون دخالت کاغذ و از طریق ایمیل خواهد بود و در زمینه صنایع دستی نیز برنامه‌های حمایتی در نظر خواهیم گرفت. سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: در ماه مبارک رمضان جشنواره غذاهای ویژه ماه رمضان برگزار شد و امسال نگاه ویژه‌ای به معرفی مکان‌های تاریخی داریم و 6 هزار نفر ساعت آموزش برای راهنمایان برگزار شده است. وی خاطرنشان کرد: تورهای تبریز گردی به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح شده است و 6 ایستگاه در تبریز برای تجمیع و حضور مسافران در نظر گرفته شده که از صبح ساعت 10 و 16 عصر این اتوبوس‌ها به صورت رایگان ارائه خدمات خواهند کرد. خلیلی اضافه کرد: تاکسی‌هایی با عنوان «از من بپرس» در تعداد 20 خودرو و 20 راهنما در نقاط گردشگرپذیر تبریز حاضر می‌شوند. وی یادآور شد: نمایشگاه‌های خیابانی در کنار برنامه‌های نمایشی مختلف مورد توجه قرار دارد تا اوقات فراغت مسافران به خوبی پر شود.
    سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر استان است که این ستاد رتبه دوم کشوری را در سال‌جاری کسب کرده و تعامل خوبی با این ستاد داریم. سرویس‌های بهداشتی یکی از مشکلات جدی در تبریز و استان است وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی یکی از مشکلات جدی در تبریز و استان است، افزود: در این زمینه ادارات مختلف نیز با مشکل مواجه هستند و در جلب همکاری بخش خصوصی نیز این بخش به دنبال سودآوری است که این امر باید به نوعی در نظر گرفته شود. خلیلی نبود اقامتگاه مناسب را در کنار کمبود پارکینگ در تبریز یادآور شد و گفت: با مکاتبات صورت گرفته در زمینه استفاده از حیاط مدارس برای پارکینگ خودروهای مسافران اقدام می‌شود.

    رییس‌منطقه‌آسیا‌و‌اقیانوسیه‌شورای‌جهانی‌صنایع دستی: تبريز به عنوان شهر خلاق فرش، ثبت جهاني مي‌شود


    شهریارنیوز: رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از آغاز بررسي هاي كارشناسي در راستاي ثبت جهاني شدن تبريز به عنوان شهر خلاق فرش خبر داد. به گزارش شهریار به نقل از ساتانداری آذربایجان شرقی، خانم غدا هیجاوی در نشست مشترك با استاندار آذربايجان شرقي اظهار كرد: در سال 2015 ، شش شهر به منظور ثبت در شورای جهانی صنایع دستی (wcc) انتخاب شده كه دو شهر تبريز و اصفهان ازكشور ايران انتخاب شده است.
    وي تبريز را شهر تمدن و تاريخ دانست و گفت: اطلاعات كاملي از دوران صفوي و نقش برجسته شهر تبريز در اختيار دارم واين شهر در طي صدها سال گذشته درشكوفايي ايراني اسلامي درخشيده است.
    رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی خاطر نشان كرد: بعضي كشورها از هنر تبريز براي شكوفايي هنر خود استفاده كرده اند و ارزش واعتبار هنر تبريز براي همه ما روشن است.
    هيجاوي، هنر را عامل مهمي در گذر از مرز هاي سياسي دانست و گفت: هنر نمودي از ارتباطات وانسانيت است و فرش نمونه بارز و زيبايي از هنر است. استاندار آذربايجان شرقي نیز در این دیدار، با اشاره به نامزدي شهر تبريز به منظور ثبت جهاني شهر خلاق فرش گفت: تمام تلاش و همت خود را به كارمي گيريم تا شهر تبريز به عنوان شهر خلاق فرش، ثبت جهاني شود. دكتر اسماعيل جبارزاده نیز در این نشست گفت: تبريز و آذربايجان شرقي، مهد هنر فرش است و اين شهر در زمينه هنر فرش هميشه حرفي براي گفتن داشته است. وي ادامه داد : فرش مي تواند عامل صلح و دوستي باشد، چرا كه هر قطعه فرش با تارپودهاي ظريف و لطيفش، هزاران پيام را در خود نهفته دارند. جبارزاده گفت: هنر فرش تنها در فرش بافي خلاصه نمي شود و شامل مراحل مختلفي است كه به توليد يك محصول فاخر و ارزشمند مي انجامد و بانوان هنرمند استان نوعي از فرش را نيز بدون داشتن نقشه مي بافند كه به ورني معروف است و بانوان عشايري استان آذربايجان شرقي مهارت قابل توجهي در بافت اين نوع قالي دارند. وي خاطر نشان كرد: شهر تبريز با دارا بودن هنرمندان و استادان فرش اين پتانسل را داراست تا به عنوان مركز آموزش هنر فرش اقدام به پذيرش هنرجويان از كل دنيا كند.
    وي از تشكيل ستاد مشترك مسئولان دولتي و غير دولتي در خصوص توسعه فرش استان خبر داد وگفت: اين ستاد به منظور شناساندن فرش تبريز و تعريف بازار هاي جديد در كل دنيا ايجاد شده است. استاندار آذربايجان شرقي، قرار گرفتن شهر تبريز در مسير جاده ابريشم را يكي از برجسته ترين نكات قوت اين شهر در طول تاريخ دانست و گفت: تبريز در مسير جاده ابريشم به عنوان حلقه اتصال شرق و غرب عمل مي كرد . جبارزاده، بازار تبريز را نمونه اي منحصر به فرد از اصالت تجارت و معماری و گواهي زنده از هنر و خلاقيت هنرمندان تبريز عنوان كرد و افزود : در زمان صفويه بزرگترين سازه سرپوشيده جهان در ده هكتار به عنوان بازار تبريز نقش برجسته اي در اقتصاد كشور داشت كه به عنوان مركزي براي مبادله ، فروش و انبار کالاهای شرقی و غربی ، از رونق بسيار خوبي برخوردار بوده است. وي، زلزله هاي شديد را از عوامل از بين رفتن ابنيه هاي تاريخي شهر تبريز در طول تاريخ عنوان كرد وافزود: متاسفانه زلزله هاي بزرگي در طول تاريخ اتفاق افتاده است كه باعث تخريب و از بين رفتن آثار برجسته تاريخي اين شهر شده است. وي، آغاز بررسي ها در خصوص ثبت شهر تبريز به عنوان شهر خلاق فرش را مبارك دانست و گفت: تمامي مديران وكارشناسان مربوطه، تمامي اطلاعات لازم را در اختياران دست اندركاران وكارشناسان امر در wcc قرار مي دهند تا با همت و تلاش جمعي بتوانيم اين مهم را به نتيجه برسانيم.

    مدیر عامل تراکتورسازی تبریز: تراکتورسازی 48 میلیارد تومان از دولت طلبکار است/ایران هفتمین تولیدکننده تراکتور سنگین در دنیا مدیر عامل تراکتورسازی با بیان اینکه این شرکت از دولت 48 میلیارد تومان طلب دارد، گفت: در تراکتورسازی بحران نداریم تنها مشکل ندادن وام به کشاورزران برای خرید تراکتور است.



    به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت باید راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: هر چند روش‌هایی در نظر گرفته شده اما متاسفانه اعتبارات کافی نیست و حقوقی که بابت فرصت‌های مطالعاتی پرداخت می‌شود کافی نخواهد بود. مدیرعامل تراکتورسازی تبریز افزود: اقدام علمی خوبی در حوزه صنعت آغاز شده تا ارتباط شکل گیرد و در اتاق بازرگانی تبریز نیز تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه شناخت راهکارهای ارتقای همکاری آغاز شده است.
    ابراهیمی افزود: استفاده صحیحی در این زمینه باید صورت گیرد و به کمبود منابع موجب بهره مندی مختصر نشود و از طرف دیگر از فضای تئوری دانشگاهی به سمت عملیاتی حرکت کنیم.
    مسائل صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها باید مبتنی بر اسناد و آمار مستدل باشد
    ابراهیمی با بیان اینکه بیان مواضع در زمینه مسائل صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها باید مبتنی بر اسناد و آمار مستدل باشد، گفت: هر چند برخی مسائل در سایت‌های معتبر نیز مطرح می‌شود اما باید موضوعات منطقی مطرح شود.
    نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود: توانمندی برخی نمایندگان و هنر رایزنی موجب شده تا برخی سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز صورت گیرد و در این زمینه مرکز پژوهش اتاق بازرگانی تبریز نیز در این مورد فعال شده است.
    ابراهیمی حمایت از بخش خصوصی را موجب توسعه استان دانست و گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بخش خصوصی سوق یافته است از این رو حمایت از بخش خصوصی خواهد توانست به نتایج بهتری در امر توسعه سوق یابد.
    بحران در تراکتورسازی نداریم
    وی با بیان اینکه تراکتورسازی صنعت مادر استان است، گفت: در تراکتور سازی بحران نداریم بلکه بحران مسئله‌ای عمومی است و تراکتورسازی در بین شرکت‌های واگذار شده بهترین شرایط را دارد و از نظر تولید و شرایط داخلی در وضعیت خوبی هستیم.
    مدیرعامل تراکتورسازی تبریز افزود: در حالی که بانک‌ها نمی‌توانند به کشاورزان برای خرید تراکتور وام بدهند میزان خرید آنان کاهش یافته است و وزیر کشاورزی قول داده تا این مشکل خرید داخلی حل شود.
    ابراهیمی افزود: در حال حاضر عمده درآمد این کارخانه از راه صادرات صورت می‌گیرد که به کشورهای آفریقایی صادرات خوبی داریم و تلاش داریم تا حداقل تراکتورسازی سرپا ایستاده و خود را به ملت تحمیل نکند.
    مشکل تراکتورسازی در حال حاضر عمدتا مربوط به قطعه‌سازان است
    مدیر عامل تراکتور سازی یادآور شد: مشکل تراکتور سازی در حال حاضر عمدتا مربوط به قطعه‌سازان است که مشکلات این واحدها به کارخانه تراکتورسازی منتقل می‌شود.
    وی گفت: در حال حاضر تراکتور سنگین در 6 کشور جهان تولید بهینه می‌شود و ما نیز مدعی هستیم که به عنوان هفتمین کشور تراکتور سنگین با کیفیت صادر می‌کنیم و این یک صنعت ملی است.
    تراکتورسازی 48 میلیارد تومان از دولت طلب دارد
    ابراهیمی خاطرنشان کرد: 5 تراکتور سنگین در این کارخانه تولید شده و به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شود تا مراحل تست خود را طی کند و در حال حاضر نیز در زمین‌های اطراف تراکتور سازی به شدت در حال فعالیت هستند تا یک برند ملی تولید شود.
    وی با بیان اینکه 48 میلیارد تومان از دولت طلب داریم، گفت: عمده این طلب‌ها مربوط به صادرات محصولات است که با تحریم‌ها امکان بازگشت این پول‌ها به کشور فعلا وجود ندارد.


    مسببان اصلی اتفاقات تبریز محروم شدند!


    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ، نتایج کمیته بررسی وقایع دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در 9 بند اعلام شد.مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان نتیجه کمیته بررسی وقایع بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران را اعلام کرد.بنا بر این گزارش، نتیجه بررسی های این کمیته که در فدراسیون فوتبال تشکیل شد و نتایج آن در اختیار وزیر ورزش وجوانان قرار گرفت به شرح زیر است:
    جناب آقای دکتر گودرزی
    با سلام واحترام
    احتراما با توجه به وقایع رخ داده در مسابقه نهایی مسابقات لیگ برتر فصل 93-94 و تاکید دولت محترم و حضرتعالی بر رسیدگی به موقع و اعلام نتایج برخورد انظباتی و مدیریتی موارد ذیل جهت استحضار به حضورتان ایفاد می گردد.
    1- برکناری رئیس دپارتمان داوری
    2- محرومیت داور مسابقه تااطلاع ثانوی
    3- محرومیت ناظر سازمان لیگ در مسابقه مربوطه
    4- تذکر کتبی ،توبیخ بادرج در پرونده برای مسئول برگزاری این دیدار در سازمان لیگ
    5- تذکر کتبی ،توبیخ با درج در پرونده برای مسئول روابط عمومی سازمان لیگ
    6- محرومیت گوینده ورزشگاه یادگار امام(ره)تبریز تا اطلاع ثانوی
    7- تذکر کتبی ،توبیخ با درج ،برای هیئت فوتبال تبریز به دلیل بروز مشکلات در زمان برگزاری مسابقه،خرابی اسکوربورد ورزشگاه،عدم نظارت مناسب برگوینده ورزشگاه،اطلاع رسانی نادرست در خصوص نتیجه دیدار همزمان و ....
    8- -توصیه می شود مسئولین باشگاه تراکتورسازی نسبت به موارد زیر اقدام نمایند:محرومیت و جریمه برای مدیر رسانه ای باشگاه،برای کمک مربی و بررسی همه جانبه در خصوص عملکردمدیریتی تیم تراکتورسازی
    9- ضمن تشکر از مدیریت بحران توسط نیروی محترم انتظامی مستقر در ورزشگاه،نامه ای تهیه و به شورای تامین استان ارسال شد.دراین نامه ضمن بیان و ارائه توضیح کامل اتفاقات رخ داده در خلال و پس از دیدار از مسئولین محترم شوارای تامین استان خواسته شد در آینده شاهد وقوع موارد این چنینی در استان نباشیم.
    دکتر گودرزی هم در نامه ای به ریاست جمهور نتایج بررسی های فدراسیون فوتبال را در اختیار دکتر روحانی قرار داد.

    بررسي و تحليل خبر

    إعلام مسببان اصلي اتفاقات اخير تبريز در هفته پاياني ليگ برتر فوتبال ، در حالي بعد از گذشت حدود يكماه در رسانه ها مطرح شد كه اكثر فوتبال دوستان و حتي تماشاگران آن بازي و هواداران پرشمار تيم تراكتورسازي تبريز نظر و عقيده اي متفاوت با آنچه كه مطرح شده را دارند.
    اتفاقات تلخ بيادماندني در پايان اين مسابقه مهيج و زيبا كه آثار مخرب آن در جامعه و زمين بازي كاملا نمود داشت ، حتي باعث پنهان ماندن نتايج و عوامل مثبت اين بازي شد ، تا جاييكه پرتماشاگرترين بازي ليگ امسال كه حاوي نكات مثبت و ارزنده اي از لحاظ فني و اخلاقي بود در نهايت با بي برنامگي مسئولين برگزاركننده بازي منجر به بي اخلاقي تعدادي از تماشاگران فهيم هوادار تيم پرطرفدار تراكتور سازي شده و آثار بد اين حوادث بود كه در ذهنها يادگار خواهد ماند.


    تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران - آذربایجان


    به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛ سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران - آذربایجان به پایان رسید و صمد پورسیدی در مجموع نتایج انفرادی رکابزنان تور سی اُم به مقام اول رسید.
    مجموع نتایج انفرادی رکابزنان تور سی اُم بعد از برگزاری مرحله پایانی اعلام شد که صمد پورسیدی رکابزن تیم پتروشیمی در مجموع نتایج انفرادی رکابزنان تور سی اُم به مقام اول رسید.
    رحیم امامی و رامین مهربانی رکابزنان تیم پیشگامان کویر یزد نیز به مقام های دوم و سوم مجموع نتایج انفرادی دست پیدا کردند.
    پیراهن های طلایی و آسیایی با زمان 23 ساعت و 50 دقیقه و 26 ثانیه به میر صمد پورسیدی از پتروشیمی تبریز رسید. پیراهن امتیازی را نیز حسین عسگری با امتیاز 11 از تیم پیشگامان کویر یزد بر تن کرد.
    سعید صفرزاده رکابزن تیم شهرداری تبریز با امتیاز 41 سلطان کوهستان سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان شد.
    مرحله پایانی و ششم سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان به پایان رسید که در این روز خارجی های تور روز خوبی داشتند و موفق شدند مکان های اول تا سوم روز پایانی را از آن خود کنند.
    تئودور یتس از ناویتاس ساتالیست استرالیا فاتح مرحله شش این تور با ثبت زمان 2 ساعت و 36 دقیقه و 8 ثانیه شد.
    نفر دوم این مرحله نیز توبین آنگوس از تیم سرچ تورین استرالیا شد که زمان مشابه نفر اول داشت ولی به جهت اختلاف صدم ثانیه ای در رده دوم مرحله ششم قرار گرفت.
    نفر سوم مرحله شش نیز ودیم قالیف از تیم وینو فور اور قزاقستان شد که وی نیز زمان 2 ساعت و 36 دقیقه و 8 ثانیه برای خود ثبت کرد که به جهت اختلاف صدم ثانیه سوم شد.
    سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با حضور تیم های ناویتاس ساتالیست استرالیا، سرچ تو ریته ین استرالیا، تیم ملی گرجستان، تیم ملی مغولستان، ان اس سی مالزی، تورکو شکر ترکیه، سی سی ان سایکلینگ لائوس، ترانگانو مالزی، تیم ملی سوریه، تیم ملی ارمنستان، وینو فور ائور قزاقستان، لویشان لند اسکیپ جمهوری خلق چین، ای سی اسپارتا پراگ جمهوری چک و تیم های داخلی پتروشیمی و شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی ایران برگزار شد.
    در شرایطی که در عصر حاضر کشورها برای میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی سر و دست می شکنند و برای کسب میزبانی به هر نحو ممکن تلاش می کنند، برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان با پشتوانه 30 سال تجربه می تواند فرصت مناسبی برای معرفی ایران و داشته های پرشمار آن در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگرپذیری در سطح جهانی باشد.
    در ایران نیز سالانه رویدادهای مختلفی در عرصه ورزش در سطح بین المللی برگزار می شود. یکی از این رویدادهای مهم ورزشی که تعداد قابل توجهی از ورزشکاران و هیات همراه خارجی را به سمت کشور می کشاند، تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان است که امسال سی امین دوره آن با حضور 13 تیم خارجی از قاره های مختلف جهان برگزار شد.
    هر چند هدف اصلی این تور که از دوره بیست و نهم و با ارتقای یک سطح در سطح دو یک برگزار می شود، ورزشی بوده و امکان رکابزدن دوچرخه سواران داخلی با رکابزنان خارجی و کسب تجربه بیشتر در این تور فراهم است.
    ایجاد و راه اندازی تارنمای خبری اختصاصی تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان به زبان های مهم دنیا با رویکرد انعکاس گسترده خبری تور و حاشیه های آن در داخل و خارج از مرزها، بهره گیری از پتانسیل کانال های تلویزیونی ورزشی مطرح دنیا برای پخش زنده رقابت ها، تبلیغ تور در آیین ها، مراسم ها و رویدادهای مهم ورزشی و تهیه بروشورهایی که بتواند تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان را جهانی تر کند، از جمله روش های تاثیرگذاری بهتر و بیشتر تور در حوزه های مختلف در سطح بین المللی است.
    برگزاری متوالی 30 ساله تور ایران - آذربایجان نقطه قوت آن است و این رویداد ورزشی در حال حاضر به عنوان یکی از تورهای مهم آسیایی در دنیای دوچرخه سواری می باشد.
    البته توجه به این نکته، امر تازه ای نیست و نگاهی اجمالی به بازتاب رسانه ای به ویژه تلویزیونی تورهای معروف جهان همچون تور دوفرانس، تور آمستردام، تور ایتالیا و حتی تور ریاست جمهوری ترکیه بیانگر این واقعیت است که تمامی کشورهای میزبان برگزاری تورهای بین المللی دوچرخه سواری از آن به عنوان امکانی برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر قلمروی سرزمینی خود به جهانیان بهره می گیرند.
    همچنین برجسته کردن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی موجود در طول مسیر تور در گزارش های تلویزیونی، تعیین جوایز گردشگری و فرهنگی، معرفی هتل و امکان اقامتی طول مسیر از دیگر راهکارهای تقویت بیشتر تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان است که می تواند در میان مدت زمینه ساز خوداتکایی مالی تور از طریق فروش حق پخش را نیز به دنبال داشته باشد.
    در این بین، اسکان و تغذیه مناسب، دعوت از تیم های مطرح دنیا، تثبیت زمان و مسیر برگزاری تور، بهره گیری از فناوری های روز دنیا و از همه مهم تر برنامه ریزی دقیق می تواند راه را برای حرفه ای شدن تور ایران - آذربایجان هموارتر کند.

    بخشی از این مطلب از وبسایت فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران برگرفته شده است


    درخواست آگهی
    ثبت مشاغل
    فهرست مشاغل
    تماس با ما
    برنامه کنسرت های تبریز
    برنامه سینما های تبریز
    آگهی های استخدام تبریز
    برنامه نمایشگاه های تبریز
    نقشه تبریز
    هتل های تبریز
    آثار تاریخی تبریز
    مراکز خرید تبریز
    1393 - 1391 © تمامی حقوق برای وبسایت tabrizsearch.com محفوظ است



    TABRIZSEARCH.COM